Wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku
Zarządzenie nr 58/04
Wójta Gminy Czyże
z dnia 19 sierpnia 2004 roku.
w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku.
Na podstawie art.135 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004r. Nr 19, poz.177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz.1291) zarządzam co następuje:
§ 1. 1. Przyjąć informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku stanowiącą załącznik Nr 1 do zarządzenia.
2. Przedstawić informację, o której mowa w punkcie 1, Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ZałącznikNr 1
do Zarządzenia Nr 58/04
Wójta Gminy Czyże
z dnia 19 sierpnia 2004 r.
INFORMACJA O PRZEBIEGU WYKONANIA BUDŻETU
ZA I PÓŁROCZE 2004 ROKU
Uchwałą Rady Gminy Czyże Nr IX/69/04 z dnia 6 lutego 2004 roku zatwierdzono budżet gminy :
dochody - 3 457 847 zl
wydatki - 3 828 489 zł
Jako źródło pokrycia deficytu budżetowego w wysokości 544 123 zł wskazano niewykorzystane środki za 2003 rok oraz kredyt bankowy w wysokości 529 140 zł.
W ciągu I półrocza dokonano zmian w budżecie. Po wprowadzonych zmianach budżet stanowi:
dochody - 3 429 369 zł
wydatki - 3 800 011 zł
Z powyższego wynika, że dochody i wydatki zostały zmniejszone o kwotę 28 478 zł. Głównym powodem zmniejszenia budżetu było usunięcie z planu dochodów zaplanowanej dotacji z SAPARDU na budowę drogi gminnej Łuszcze– Kuraszewo w wysokości 142 338 zł oraz zwiększono budżet o otrzymane dotacje w II kwartale między innymi na: opiekę społeczną, przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego , wyprawkę szkolną oraz wprowadzono do budżetu część rekompensującą subwencji ogólnej.
Za I półrocze dochody wykonano w 53,59% tj. na plan 3 429 369,- wpłynęło 1 777 815 zł.
W poszczególnych działach przedstawia się to nastepujaco:
Rolnictwo i łowiectwo na plan 4 900 zł wpłynęło 3 141 zł co stanowi 64,1% są to wpływy
w szczególności za użytkowanie wieczyste nieruchomości, dzierżawę gruntów komunalnych, wpływy za obwody łowieckie oraz odpłatność ludności za doprowadzenie wodociągu we wsi Kojły –Kuraszewo w 2003 roku.
Transport i łączność - dochody wykonano w 100% jest tu ujeta jedynie darowizna mieszkańców kol. Bujakowszczyzna na remont drogi w ich miejscowości.
Gospodarka mieszkaniowa – na plan 28 550 zł wpłynęło 11 844 zł tj. 41,49 %. W dziale tym mieszczą się dochody z najmu mieszkań komunalnych we wsi Czyże i Klejniki.
Administracja publiczna- na plan 122 300 zł wpłynęło 37 566 zł tj. zaledwie 30,72%. Niski procent wykonania wynika z tego, że w okresie sprawozdawczym nie było wpływu
za sprzedaż budynku administracyjnego na kwote 40 000zł, która jest planowana na III kwartał. Oprócz tego w dziale tym mieści się dotacja od Wojewody na utrzymanie dwóch etatów pracowników rządowych tzn. kierownika USC i pracownika ds. obrony cywilnej.
W okresie sprawozdawczym wpłynęło 28 799 zł tejże dotacji na plan 54 000. Ponadto
w dziale tym ujęte są dochody z opłaty skarbowej i wpływy z usług.
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa- w dziale tym zaplanowane były dochody w wysokości 7 370 zł wpłynęło
7 112 co stanowi 96,5%. Są to wpływy na aktualizacje stałego rejestru wyborców 249 zł oraz 6 863 zł na przeprowadzenie wyborow do Parlamentu Europejskiego.
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem – w dziale tym zaplanowane były dochody w wysokości 1 151 688 zł wpłynęło 571 659 zł co stanowi 49,64% wykonania.
W tym:
- podatek od nieruchomości na plan 318 716 wpłynęło 172 525 zł
- podatek rolny na plan 557 515,- wpłynęło 276 213 zł
- podatek leśny na plan 13 955,- wpłynęło 8 233 zł
- podatek od środków transportowych na plan 2 895,- wpłynęło 1 277 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat 7 674 zł
Na dzień 30 czerwca zaległość w podatkach stanowi kwotę 120 041 zł w tym: 43 094 zł podatku od nieruchomości zalega PKP, natomiast w podatku rolnym zalegają rolnicy indywidualni na kwotę 74 262 zł. Najwięcej zaległości występuje we wsiach: Kuraszewo, Kamień, Lady, Kojły. Najlepiej z zobowiązań podatkowych wywiązuje się wieś Podrzeczany i Szostakowo. W związku z egzekwowaniem zaległości podatkowych są wystawiane upomnienia a także tytuły wykonawcze. W ciągu półrocza umorzono zaległości podatkowe osobom fizycznym w wysokości 300,40 zł oraz rozłożono na raty 891,90 zł.
W dziale tym ujęte są również dochody z tytułu udziału w podatkach, które
są przekazywane przez Urzędy Skarbowe i tak:
- podatku dochodowego od czynności cywilnoprawnych na plan 6 000 wpłynęło
3 095,
- udziały w podatku dochodowym od os. prawnych na plan 1 500 wpłynęło 836 zł ,
- podatku od spadków i darowizn zaplanowanych jest 600 zł w okresie sprawozdawczym wpływów nie było.
Przekazywane są również co miesiąc przez Ministerstwo Finansów udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na plan 214 657,- wpłynęło 85 534 zł tj. 39,85%.
Ponadto w dziale tym zaplanowane były dochody z opłat za wydawanie zezwoleń
na sprzedaż napoi alkoholowych w wysokości 28 350 zł na dzień 30 czerwca wpłynęło
16 405 zł.
Różne rozliczenia to przedewszystkim subwencje na plan 1 742 630 wpłynęło 999 985 zł
co stanowi 57,38% z tego :
- część oświatowa subwencji ogólnej na plan 965 178 wpłynęło 593 952 zł,
- część wyrównawcza na plan 742 081 wpłynęło 371 040 zł,
- część rekompensująca w wysokości 34 871 zł. oraz 122 zł kapitalizacji odsetek naliczonych przez bank.
Oświata i Wychowanie – zaplanowano 25 747 zł wpłynęło zaledwie 444 zł., jest to: dotacja celowa na zadania własne z przeznaczeniem na wyprawke szkolną dla pierwszoklasistów
w wysokości 408 zł, kapitalizacja odsetek 36 zł. W dziale tym planowana również była dotacja z PAOW-u na wymiane stolarki okiennej w wysokości 25 139 zł, w okresie sprawozdawczym wpływu nie było.
Opieka Społeczna na plan 216 449 zł wpłynęło 118 564 zł tj. 54,78% wykonania.
W rozdziałach przedstawia się to następująco:
- świadczenia rodzinne na plan 59 766,- wpłynęło 33 654 zł w tym 6 462 zł na zakup komputera i programu,
- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej na plan 3 000 wpłynęło 1 305 zł,
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne na plan 85 187 wpłynęło 51 113 zł,
- zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne wpłynęło 3 030 zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych obowiązujących do 30 kwietnia 2004 roku,
- Ośrodki Pomocy Społecznej na plan 62 000 wpłynęło 29 462 zł, są to środki
na utrzymanie biura GOPS-u w tym dwóch pracowników socjalnych,
- pozostała działalność - plan dotacji w wysokości 3 466 zł na dożywianie dzieci
w szkole, w okresie sprawozdawczym wpływów nie było.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na plan 123 885 wpłynęło 47 287 zł
co stanowi 38,17 % w tym:
- gospodarka odpadami - 1 159 zł wpłynęło od stowarzyszenia GREEN WAY
za przekazane odpady z selektywnej zbiórki,
- oświetlenie ulic - wpłynęła dotacja od Wojewody w wysokośći 25 226 zł
na spłatę zobowiązań powstałych w 2003 roku z tytułu finansowania oświetlenia dróg publicznych dla których gmina nie jest zarządcą,
- pozostała działalność 20 902 zł są to wpływy z najmu i dzierżawy między innymi od: telefonii komórkowej CENTERTEL, POLKOMTEL, HPSP w H-ce, ROL-BUD Czyże oraz dofinansowanie do budowy linii energetycznej na stacji paliw we wsi Zbucz przez Społkę PRONAR w Narwi w wysokości 3 500 zł.
W porównaniu do dochodów wydatki wykonano w 46,03 % tj. na plan 3 800 011 zł wydano 1 748 933 zł. W poszczególnych działach przedstawia się to następująco:
Rolnictwo i Łowiectwo
Plan - 61 293 zł
Wykonanie - 33 655 zł = 54,91 %
Poniesiono wydatki na studium wykonalności projektu “budowa oczyszczalni ścieków
i kanalizacji sanitarnej w Czyzach” i sporządzenie planu rozwoju lokalnego Gminy Czyże, uaktualnienie kosztorysu inwestycyjnego na budowę oczyszczalni – 25 620 zł. Do Izb Rolniczych przekazano 8 035 zł tj. 2 % od wpływów podatku rolnego.
Transport i Łączność
Plan - 246 150 zł
Wykonanie - 31 768 zł = 12,91 %
Wydatki poniesiono na remonty, profilowanie dróg oraz odśniezanie w kwocie – 19 901 zł,. zakupiono kosiarkę rotacyjną – 1 485 zł; kręgi na przepusty, masę bitumiczną, pospółke, paliwo i części do piły spalinowej i kosy mechanicznej, znaki drogowe – 9 955 zł, wypłacono ryczałt za dojazdy w kwocie – 427 zł.
Turystyka
Plan - 2 100 zł
Wykonanie - 1 449 zł =69,00 %
Wydatki poniesiono na promocję gminy .
Administracja Publiczna
Plan - 1 071 301 zł
Wykonanie - 515 507 zł = 48,12 %
Na utrzymanie dwóch etatów tj kierownika USC i pracownika d/s. obrony cywilnej wydano 31 312 zł; są to płace, trzynastka, składki ZUS, odpis na fundusz socjalny.
Na utrzymanie Rady Gminy wydano – 15 323 zł tj ryczałt przewodniczącego – 4.200 zł,
udział radnych na sesjach i komisjach – 11 123 zł.
Na utrzymanie Urzędu Gminy wydatkowano – 466 622 zł tj. utrzymanie pracowników biura – 230.923 zł; są to płace, trzynastki, składki ZUS, odpis na fundusz socjalny, zakup materiałów biurowych i druków – 4 971 zł, oplata za energię – 1 494 zł, prenumeraty, szkolenia, znaczki pocztowe, prowizja bankowa, serwis oprogramowań, usługi telekomunikacyjne, naprawa i konserwacja maszyn biurowych, obsługę witryny internetowej, monitoring i konserwacja alarmu, badania lekarskie pracowników – 19 305 zł, zwrot za delegacje i ryczałt za dojazdy – 4 422 zł, ubezpieczenie komputerów i kserokopiarki – 559 zł, wydatki związane z budową budynku administracyjnego – 204 948 zł.
Opłacono również składki członkowskie na rzecz Stowarzyszenia Samorządów Euroregionu Puszcza Białowieska i Związek Gmin Wiejskich – 1 790 zł, diety sołtysom za udział w sesji – 460 zł.
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Plan - 7 370 zł
Wykonanie - 6 804 zł = 92,32 %
Są to wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego - 6 804 zł tj. diety członkom obwodowych komisji wyborczych, zakupiono krzesła na wyposażenie lokali wyborczych, materiały biurowe, karty telefoniczne, sporządzenie spisu wyborców, delegacje.
Bezpieczenstwo publiczne i ochrona p. pozarowa
Plan - 105 080 z.ł
Wykonanie - 9 231 zł = 8,79 %
Wydatki poniesiono na wypłatę ekwiwalentu za udział w akcjach ratowniczo - gaśniczych - 444 zł, składki ZUS – 207 zł, zakup materiałów na remont strażnicy w Czyżach i Klejnikach oraz
na malowanie blaszaków i ogrodzeń, paliwo – 3 867 zł, opłata za energię – 1 064 zł, wynagrodzenie kierowców, szkolenia, przegląd gaśnic, przegląd samochodu strażackiego -
2 989 zł, za ubezpieczenie samochodów strażackich – 660 zł.
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej oraz wydatki awiązane z ich poborem
Plan - 35 600 zl
Wykonanie - 17 028 zł = 47,84 %
Wydatki poniesiono na wypłatę prowizji sołtysom za inkaso – 15 678 zł i opłatę komorniczą – 1 350 zł.
Obsługa długu publicznego
Plan - 30 000 zł
Wykonanie - 8 078 zł = 26,93 %
Są to wydatki związane z opłaceniem odsetek od kredytow.
Rezerwy ogólne i celowe
Plan - 34 578 zł
Wykonanie – 0=0 %
W okresie sprawozdawczym rezerwa nie była rozdysponowana.
Oswiata i Wychowanie
Plan - `1 478 033 zł
Wykonanie - 736 406 zł =49,83 %
Z rozdziału 80101 wydatkowano – 545 418 zł z przeznaczeniem na płace i pochodne nauczycieli i pracowników obsługi, trzynastkę, opłaty pocztowe, telefoniczne, bankowe,
za wodę, energię, zakup węgla, ubezpieczenie mienia, zakup druków, zwrot kosztów podróży a także na wypłatę dodatków mieszkaniowych i wiejskich nauczycieli.
Z rozdziału 80104 wydatkowano – 42 852 zł; są to płace i pochodne, trzynastka nauczycieli, prowizja bankowa.
Z rozdziału 80110 wydatkowano – 96 126 zł; sa to płace i pochodne, trzynastka nauczycieli, prowizja bankowa.
Z rozdziału 80113 wydatkowano – 51 365 zł; na utrzymanie kierowców i opiekunów –
25 173 zł tj. płace, pochodne, trzynastka, odpis na fundusz socjalny; ekwiwalent za pranie odzieży i ubrania roboczego dla kierowców – 727 zł, zakup paliwa – 22 464 zł, przegląd techniczny autobusów, badania lekarskie kierowców, prowizja bankowa – 1 200 zł, ubezpieczenie autobusów – 1 801 zł.
Z rozdziału 80146 wydatkowano - 645 zł na wypłatę delegacji.
Ochrona Zdrowia
Plan - 43 333 zł
Wykonanie - 7 274 zł = 16,79 %
Wypłacono na zasiłki celowe – 400 zł, dożywianie dzieci w szkołach – 738 zł, na zakup odkurzacza, tablic informacyjnych o tematyce przeciwalkoholowej, biletów dla dzieci na spektakl – 1 600 zł, opłat za energię – 542 zł, diety członkom komisji przeciwalkoholowej –
1 779 zł, szkolenia, usługi telekomunikacyjne, prowizję bankową, program profilaktyczny – 2 192 zł, delegacje – 23 zł.
Opieka Społeczna
Plan - 229 149 zł
Wykonanie - 103 670 zł = 45,25 %
W ramach zadań zleconych wydano – 96 470 zł i tak na świadczenia rodzinne wydano –
29 696 zł, są to zasiłki rodzinne z dodatkami, zasiłki pielęgnacyjne i świadczenia pielęgnacyjne – 21 779 zł, na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania – 6 462 zł, jednorazowe wynagrodzenie dla pracowników , artykuly biurowe – 1 455 zł. Na ubezpieczenie zdrowotne – 916 zł. Na zasiłki i pomoc w naturze – 34 254 zł i tak zasiłki stałe – 17 798 zł, zasiłki okresowe – 11 882 zł, zasiłki okresowe gwarantowane – 1 475 zł, zasiłki macierzyńskie okresowe – 2 555 zł oraz przelano ubezpieczenie społeczne – 544 zł. Na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne – 3 030 zł tj zasiłki rodzinne – 170 zł, zasiłki pielęgnacyjne – 2 860 zł.
Na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wydano – 28 574 zł, w tym na płace
i pochodne, trzynastkę – 26 700 zł, szkolenia, prowizję bankową, karty telefoniczne, naprawę kserokopiarki – 1 338 zł, delegacje – 536 zł.
Z budżetu samorządowego wydano – 7 200 zł tj. na zasiłki celowe i specjalne celowe –
3 210 zł i na dożywianie dzieci – 3 990 zł.
Edukacyjna Opieka Wychowawcza
Plan - 145 329 zł
Wykonanie - 80 527 zł = 55,41 %
Wydatki poniesiono na płace i pochodne nauczycieli i pracowników obsługi i administracji, trzynastki, prowizję bankową.
Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska
Plan - 211 788 zł
Wykonanie - 144 798 zł = 68,37 %
W Gospodarce odpadami przygotowano projekt prac geologicznych na składowisku odpadów komunalnych – 2 400 zł.
Na oświetlenie uliczne i konserwację wydano – 42 355 zł oraz 16 696 zł na dokumentację
i wykonanie linii elektroenergetycznej w Zbuczu.
Na utrzymanie pracownika gospodarczego wydatkowano – 14 071 zł tj. płace i pochodne, trzynastka, odpis na fundusz socjalny, ekwiwalent za pranie odzieży; zakup oleju opałowego – 50 621 zł, zakup nieruchomości w Morzu i Osówce, materiały na remont posadzki w klubie w Czyżach, paliwa i części do DT – 8 612 zł, za energię i wodę – 4 618 zł, za dozór techniczny nad kotłownią olejową, za sporządzenie aktów notarialnych , usługi kominiarskie, przegląd gaśnic, prowizja bankowa, usługi telekomunikacyjne, za szacunki i wyrysy działek komunalnych – 4 509 zł, ubezpieczenie budynków – 916 zł.
Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego
Plan - 94 907 zł
Wykonanie - 51 457 zł = 54,22 %
Na utrzymanie GOK-u i klubów przekazano dotację w kwocie 35 770 zł, na Bibliotekę –
15 687 zł.
Kultura Fizyczna i Sport
Plan - 4 000 zł
Wykonanie - 1 281 zł =32,03 %
Wydatki poniesiono na budowę boiska sportowego.
W I półroczu gmina spłaciła zobowiązania wynikające z zaciągniętych kredytów w latach ubiegłych w wysokości 136 147 zł jak również zaciągnęła nowy kredyt inwestycyjny w wysokości 199 405 zł na dokończenie budowy budynku administracyjnego.
Zadłużenia wynikające z kredytów na dzień 30 czerwca stanowią kwotę 352 075 zł.
W wyniku realizacji budżetu wykonano zadania inwestycjne na łączną wartość 253 726 zł co stanowi 6,7 % ogólnych wydatków. Niski procent wykonania zadań inwestycyjnych jest spowodowany tym, że realizowane inwestycje będą oddane do użytku w II półroczu br.
Stabilna sytuacja finansowa gminy pozwoli na kontynuowanie rozpoczętych inwestycji takich jak: budowę drogi gminnej Łuszcze – Kuraszewo, wymiana stolarki okiennej w Zespole Szkoł w Czyżach, karosację samochodu strażackiego, zakończenie budowy budynku administarcyjnego oraz realizację innych bieżących zadań.
Załącznik Nr 1
do informacji o przebiegu wykonania budżetu za
I półrocze 2004 roku.
Dochody
Wyszczególnienie źródeł dochodów |
Dział Rozdz. |
Plan |
Wykon. |
% |
I. Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
4 900 |
3 141 |
64,1 |
1.Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
01010 |
0 |
1 135 |
|
2.Pozostała działalność |
01095 |
4 900 |
2 006 |
40,94 |
w tym: - użytkowanie wieczyste nieruchomości - dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych - wpływy zróżnych opłat |
|
1 500 2 500 900 |
1 211 07 88 |
|
II. Transport i łączność |
600 |
1 350 |
1 350 |
100,0 |
1. Drogi gminne |
60016 |
1 350 |
1 350 |
100,0 |
III. Gospodarka mieszkaniowa |
700 |
28 550 |
11 844 |
41,49 |
1. Pozostała działalność |
70095 |
28 550 |
11 844 |
41,49 |
IV. Administracja publiczna |
750 |
122 300 |
37 566 |
30,72 |
1. Urzędy wojewódzkie |
75011 |
54 000 |
28 799 |
53,33 |
2. Urzędy gmin |
75023 |
68 300 |
8 767 |
12,84 |
w tym: - wpływy z opłaty skarbowej - wpływy z usług - wpływy ze sprzedaży |
|
16 000 12 300 40 000 |
4 704 4 063 0 |
|
V. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
751 |
7 370 |
7 112 |
96,50 |
1. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
75101 |
507 |
249 |
49,11 |
2. Wybory do Parlamentu Europejskiego |
75113 |
6 863 |
6 863 |
100,0 |
VI. Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej oraz zwiazane z ich poborem |
756 |
1 151 688 |
571 659 |
49,64 |
Wpływy z podatku doch. od os. fizycz w tym: - podatekod działalności gospodarczej os. fizycz.opłacony w formie karty podatkowej |
75601 |
7 000
7 000 |
703
703 |
10,04 |
2. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych |
75615 |
901 681 |
469 017 |
52,02 |
w tym: - podatek od nieruchomości - podatek rolny - podatek leśny - podatek od śr. transp. - podatek doch. od czynności cywilnoprawnych - podatek od spadkow i darowizn - odsetki od nieterminowych wpłat
|
|
318 716 557 515 13 955 2 895 6 000 600 2 000 |
172 525 276 213 8 233 1 277 3 095 0 7 674 |
|
3. Wpływy z opłaty skarbowej |
75618 |
28 350 |
16 405 |
57,87 |
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholi |
|
28 350 |
16 405 |
57,87 |
4. Udziały w podatkach doch. stanowiących dochód budżetu państwa |
75621 |
214 657 |
85 534 |
39,85 |
- udziały w podatku dochodowym od os.fizycz. |
|
213 157 |
84 698 |
39,74 |
- udziały w podatku doch. od osób prawnych |
|
1 500 |
836 |
55,73 |
VII. Różne rozliczenia |
758 |
1 742 630 |
999 985 |
57,38 |
1. Część oświatowa subwencji ogólnej |
75801 |
965 178 |
593 952 |
61,52 |
2. Część rekompensująca |
75802 |
34 871 |
34 871 |
100,0 |
3. Część wyrównawcza |
75807 |
742 081 |
371 040 |
50,00 |
4. Różne rozliczenia finansowe |
75814 |
500 |
122 |
24,40 |
VIII. Oświata i Wychowanie |
801 |
25 747 |
444 |
1,72 |
1. Szkoły podstawowe |
80101 |
408 |
408 |
100,0 |
2. Gimnazja |
80110 |
25 139 |
0 |
0 |
3. Pozostała działalność |
80195 |
200 |
36 |
18,00 |
IX. Opieka Społeczna |
852 |
216 449 |
118 564 |
54,78 |
1. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacone za os. pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
85213 |
3 000 |
1 305 |
43,50 |
2. Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
85212 |
59 766 |
33 654 |
56,31 |
3. Zasiłki i pomoc w naturze oraz skladki na ubezpieczenia społeczne |
85214 |
85 187 |
51 113 |
60,00 |
4. Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
85216 |
3 030 |
3 030 |
100,0 |
5. Ośrodki pomocy społecznej |
85219 |
62 000 |
29 462 |
47,52 |
6. Pozostała działalność |
85295 |
3 466 |
0 |
0 |
X. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
123 885 |
47 287 |
38,17 |
1. Gospodarka odpadami |
90002 |
1 159 |
1 159 |
100,0 |
2. Oświetlenie ulic, placow i dróg |
90015 |
25 226 |
25 226 |
100,0 |
3. Pozostała działalność |
90095 |
97 500 |
20 902 |
21,44 |
w tym: - dochody z najmu i dzierżawy skladnikow majątkowych - sprzedaż mienia komunalnego - wpływy z różnych dochodów |
|
17 000 77 000 3 500 |
14 065 3 337 3 500 |
|
Ogółem |
|
3 429 369 |
1 803 452 |
52,59 |
Załącznik Nr 2
do informacji o przebiegu wykonania
budżetu za I półrocze 2004 roku
W Y D A T K I
Dział Rozdział |
Wyszczególnienie |
Budżet na 2004 rok |
Zmiany
|
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% |
010 |
Rolnictwo i Łowiectwo |
41 222 |
20 071 |
61 293 |
33 655 |
54,91 |
01010 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
27 222 |
5 071 |
32 293 |
25 620 |
79,34 |
01030 |
Izby Rolnicze |
14 000 |
0 |
14 000 |
8035 |
57,40 |
01095 |
Pozostała działalność |
0 |
15 000 |
15 000 |
0 |
0 |
600 |
Transport i Łączność |
380 543 |
- 134 393 |
246 150 |
31 768 |
12,91 |
60014 |
Drogi publiczne powiatowe |
30 000 |
0 |
30 000 |
0 |
0 |
60016 |
Drogi publiczne gminne |
350 543 |
- 134 393 |
216 150 |
31768 |
14,70 |
630 |
Turystyka |
2 100 |
0 |
2 100 |
1 449 |
69,00 |
63095 |
Pozostała działalność |
2 100 |
0 |
2 100 |
1 449 |
69,00 |
750 |
Administracja Publiczna |
1 104 261 |
- 32 960 |
1 071 301 |
515 507 |
48,12 |
75011 |
Urzędy Wojewódzkie |
62 048 |
38 |
62 086 |
31 312 |
50,44 |
75022 |
Rady Gminy |
30 000 |
0 |
30 000 |
15 323 |
51,08 |
75023 |
Urzędy Gmin |
973 513 |
1 361 |
974 874 |
466 622 |
47,87 |
75047 |
Pobór podatków |
35 000 |
- 35 000 |
0 |
0 |
0 |
75095 |
Pozostała działalność |
3 700 |
641 |
4 341 |
2 250 |
51,84 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, lontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
507 |
6 863 |
7 370 |
6 804 |
92,32 |
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
507 |
0 |
507 |
0 |
0 |
75113 |
Wybory do Parlamentu Europejskiego |
0 |
6 863 |
6 863 |
6 804 |
99,14 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p. pożarowa |
100 580 |
4 500 |
105 080 |
9 231 |
8,79 |
75412 |
Ochotnicze Straże Pożarne |
100 580 |
4 500 |
105 080 |
9 231 |
8,79 |
756 |
Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
0 |
35 600 |
35 600 |
17 028 |
47,84 |
75647 |
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
0 |
35 600 |
35 600 |
17 028 |
47,84 |
757 |
Obsługa Długu Publicznego |
30 000 |
0 |
30 000 |
8 078 |
26,93 |
75702 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego |
30 000 |
0 |
30 000 |
8 078 |
26,93 |
758 |
Różne rozliczenia |
34 578 |
0 |
34 578 |
0 |
0 |
75818 |
Rezerwy ogólne i celowe |
34 578 |
0 |
34 578 |
0 |
0 |
801 |
Oświata i Wychowanie |
1 458 115 |
19 918 |
1 478 033 |
736 406 |
49,83 |
80101 |
Szkoły Podstawowe |
1 030 268 |
61 896 |
1 092 164 |
545 418 |
49,94 |
80104 |
Przedszkola przy Szkołach Podstawowych |
82 284 |
486 |
82 770 |
42 852 |
51,78 |
80110 |
Gimnazjum |
179 010 |
116 |
179 126 |
96 126 |
53,67 |
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
97 697 |
17 276 |
114 973 |
51 365 |
44,68 |
80146 |
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
4 000 |
0 |
4 000 |
645 |
16,13 |
80195 |
Pozostała działalność |
64 856 |
- 59 856 |
5 000 |
0 |
0 |
851 |
Ochrona Zdrowia |
43 333 |
0 |
43 333 |
7 274 |
16,79 |
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
43 333 |
0 |
43 333 |
7 274 |
16,79 |
852 |
Opieka Społeczna |
192 700 |
36 449 |
229 149 |
103 670 |
45,25 |
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
0 |
59 766 |
59 766 |
29 696 |
49,69 |
85213 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
3 000 |
0 |
3 000 |
916 |
30,54 |
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne |
100 000 |
- 6 813 |
93 187 |
37 464 |
40,21 |
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
700 |
0 |
700 |
0 |
0 |
85216 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
23 000 |
- 19 970 |
3 030 |
3 030 |
100,00 |
85219 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
62 000 |
0 |
62 000 |
28 574 |
46,09 |
85295 |
Pozostała działalność |
4 000 |
3 466 |
7 466 |
3 990 |
53,45 |
854 |
Edukacyjna Opieka Wychowawcza |
145 329 |
0 |
145 329 |
80 527 |
55,41 |
85401 |
Świetlice dziecięce |
145 329 |
0 |
145 329 |
80 527 |
55,41 |
900 |
Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska |
205 014 |
6 774 |
211788 |
144 798 |
68,37 |
90002 |
Gospodarka odpadami |
20 700 |
0 |
20 700 |
2 400 |
11,60 |
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
70 600 |
3 834 |
74 434 |
59 051 |
79,34 |
90095 |
Pozostała działalność |
113 714 |
2 940 |
116 654 |
83 347 |
71,45 |
921 |
Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego |
88 207 |
6 700 |
94 907 |
51 457 |
54,22 |
92109 |
Domy i Ośrodki Kultury, Świetlice i Kluby |
61 317 |
6 700 |
68 017 |
35 770 |
52,59 |
92116 |
Biblioteki |
26 890 |
0 |
26 890 |
15 687 |
58,34 |
926 |
Kultura Fizyczna i Sport |
2 000 |
2 000 |
4 000 |
1 281 |
32,03 |
92695 |
Pozostała działalność |
2 000 |
2 000 |
4 000 |
1 281 |
32,03 |
Ogółem |
3 828 489 |
-28 478 |
3 800 011 |
1 748 933 |
46,03 |
Załącznik Nr 3
do informacji o przebiegu wykonania
budżetu za I półrocze 2004 r.
Realizacja dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych za I półrocze 2004 roku.
zadania zlecone:
/ złotych /
Dział |
Nazwa działu i rozdziału |
Dochody |
Wydatki |
||
Rozdz. |
Plan |
Wykonanie |
Plan |
Wykonanie |
|
750 |
Administracja publiczna |
54 000 |
28 799 |
54 000 |
28 799 |
75011 |
Urzedy wojewódzkie |
54 000 |
28 799 |
54 000 |
28 799 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwa, kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa |
7 370 |
7 112 |
7 370 |
6 804 |
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwa, kontroli,ochrony prawa oraz sądownictwa |
507 |
249 |
507 |
0 |
75113 |
Wybory do Parlamentu Europejskiego |
6 863 |
6 863 |
6 863 |
6 804 |
852 |
Opieka Społeczna |
212 983 |
118 564 |
212 983 |
96 470 |
85212 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
59 766 |
33 654 |
59 766 |
29 696 |
85213 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej |
3 000 |
1 305 |
3 000 |
916 |
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
85 187 |
51 113 |
85 187 |
34 254 |
85216 |
Zasiłki rodzinne, pielegnacyjne i wychowawcze |
3 030 |
3 030 |
3 030 |
3 030 |
85219 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
62 000 |
29 462 |
62 000 |
28 574 |
900 |
Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska |
25 226 |
25 226 |
0 |
0 |
Ogółem |
299 579 |
179 701 |
274 353 |
132 073 |
Zadania własne:
801 |
Oświata i Wychowanie |
408 |
408 |
408 |
0 |
80101 |
Szkoły Podstawowe |
408 |
408 |
408 |
0 |
852 |
Opieka Społeczna |
3 466 |
0 |
3 466 |
0 |
85295 |
Pozostała działalność |
3 466 |
0 |
3 466 |
0 |
Ogółem |
3 874 |
408 |
3874 |
0 |
Metryka strony