Wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku

Zarządzenie  nr 58/04

Wójta Gminy Czyże

z dnia 19 sierpnia 2004 roku.

                                                                w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku.

Na podstawie art.135 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004r. Nr 19, poz.177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz.1291) zarządzam co następuje:

§ 1.  1. Przyjąć informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2004 roku stanowiącą załącznik Nr 1 do zarządzenia.

2. Przedstawić informację, o której mowa w punkcie 1, Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                ZałącznikNr 1

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           do Zarządzenia Nr 58/04

Wójta Gminy Czyże

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          z dnia 19 sierpnia 2004 r.

 

INFORMACJA O PRZEBIEGU WYKONANIA BUDŻETU

ZA I PÓŁROCZE 2004 ROKU

 

Uchwałą Rady Gminy Czyże Nr IX/69/04 z dnia 6 lutego 2004 roku zatwierdzono budżet gminy :

dochody - 3 457 847 zl

wydatki - 3 828 489 zł

Jako źródło pokrycia deficytu budżetowego w wysokości 544 123 zł  wskazano niewykorzystane środki za 2003 rok oraz kredyt bankowy w wysokości 529 140 zł.

W ciągu I półrocza dokonano zmian w budżecie. Po wprowadzonych zmianach budżet stanowi:

dochody - 3 429 369 zł

wydatki - 3 800 011 zł

Z powyższego wynika, że dochody i wydatki zostały zmniejszone o kwotę 28 478 zł. Głównym powodem zmniejszenia budżetu było usunięcie z planu dochodów zaplanowanej dotacji z SAPARDU na budowę drogi gminnej Łuszcze– Kuraszewo w wysokości 142 338 zł oraz zwiększono budżet o otrzymane dotacje w II kwartale między innymi na: opiekę społeczną, przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego , wyprawkę szkolną oraz wprowadzono do budżetu część rekompensującą subwencji ogólnej.

Za I półrocze dochody wykonano w 53,59% tj. na plan 3 429 369,- wpłynęło 1 777 815 zł.
W poszczególnych działach przedstawia się to nastepujaco:

Rolnictwo i łowiectwo na plan 4 900 zł wpłynęło 3 141 zł co stanowi 64,1% są to wpływy
w szczególności za użytkowanie wieczyste nieruchomości, dzierżawę gruntów komunalnych, wpływy za obwody łowieckie oraz odpłatność ludności za doprowadzenie wodociągu we wsi Kojły –Kuraszewo w 2003 roku.

Transport i łączność - dochody wykonano w 100% jest tu ujeta jedynie darowizna mieszkańców kol. Bujakowszczyzna na remont drogi w ich miejscowości.

Gospodarka mieszkaniowa – na plan 28 550 zł wpłynęło 11 844 zł tj. 41,49 %. W dziale tym mieszczą się dochody z najmu mieszkań komunalnych we wsi Czyże i Klejniki.

Administracja publiczna- na plan 122 300 zł wpłynęło 37 566 zł tj. zaledwie 30,72%. Niski procent wykonania wynika z tego, że w okresie sprawozdawczym nie było wpływu
 za sprzedaż budynku administracyjnego na kwote 40 000zł, która jest planowana na III kwartał. Oprócz tego w dziale tym mieści się dotacja od Wojewody na utrzymanie dwóch etatów pracowników rządowych tzn. kierownika USC i pracownika ds. obrony cywilnej.
W okresie sprawozdawczym wpłynęło 28 799 zł tejże dotacji na plan 54 000. Ponadto
w dziale tym ujęte są dochody z opłaty skarbowej i wpływy z usług.

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa- w dziale tym zaplanowane były dochody w wysokości 7 370 zł wpłynęło
7 112 co stanowi 96,5%. Są to wpływy na aktualizacje stałego rejestru wyborców 249 zł oraz 6 863 zł na przeprowadzenie wyborow do Parlamentu Europejskiego.

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem – w dziale tym zaplanowane były dochody w wysokości 1 151 688 zł wpłynęło 571 659 zł co stanowi 49,64% wykonania.
W tym:

- podatek od nieruchomości na plan 318 716 wpłynęło 172 525 zł

- podatek rolny na plan  557 515,- wpłynęło 276 213 zł

- podatek leśny na plan 13 955,- wpłynęło 8 233 zł

- podatek od środków transportowych na plan 2 895,- wpłynęło 1 277 zł

- odsetki od nieterminowych wpłat 7 674 zł

Na dzień 30 czerwca zaległość w podatkach stanowi kwotę 120 041 zł w tym: 43 094 zł podatku od nieruchomości zalega PKP, natomiast w podatku rolnym zalegają rolnicy indywidualni na kwotę 74 262 zł. Najwięcej zaległości występuje we wsiach: Kuraszewo, Kamień, Lady, Kojły. Najlepiej z zobowiązań podatkowych wywiązuje się wieś Podrzeczany i Szostakowo. W związku z egzekwowaniem zaległości podatkowych są wystawiane upomnienia a także tytuły wykonawcze. W ciągu półrocza umorzono zaległości podatkowe osobom fizycznym w wysokości 300,40 zł oraz rozłożono na raty 891,90 zł.

W dziale tym ujęte są również dochody z tytułu udziału w podatkach, które
są przekazywane przez Urzędy Skarbowe i tak:

- podatku dochodowego od czynności cywilnoprawnych na plan 6 000 wpłynęło
 3 095,

- udziały w podatku dochodowym od os. prawnych na plan 1 500 wpłynęło 836 zł ,

- podatku od spadków i darowizn zaplanowanych jest 600 zł w okresie sprawozdawczym wpływów nie było.

Przekazywane są również co miesiąc przez Ministerstwo Finansów udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na plan 214 657,- wpłynęło 85 534 zł tj. 39,85%.

Ponadto w dziale tym zaplanowane były dochody z opłat za wydawanie zezwoleń
na sprzedaż napoi alkoholowych w wysokości 28 350 zł na dzień 30 czerwca wpłynęło
16 405 zł.

Różne rozliczenia to przedewszystkim subwencje na plan 1 742 630 wpłynęło 999 985 zł
co stanowi 57,38% z tego :

- część oświatowa subwencji ogólnej na plan 965 178 wpłynęło 593 952 zł,

- część wyrównawcza na plan 742 081 wpłynęło 371 040 zł,

- część rekompensująca w wysokości 34 871 zł. oraz 122 zł kapitalizacji odsetek naliczonych przez bank.

Oświata i Wychowanie – zaplanowano 25 747 zł wpłynęło zaledwie 444 zł., jest to: dotacja celowa na zadania własne z przeznaczeniem na wyprawke szkolną dla pierwszoklasistów
w wysokości 408 zł, kapitalizacja odsetek 36 zł. W dziale tym planowana również była dotacja z PAOW-u na wymiane stolarki okiennej w wysokości 25 139 zł, w okresie sprawozdawczym wpływu nie było.

Opieka Społeczna na plan 216 449 zł wpłynęło 118 564 zł tj. 54,78% wykonania.
W rozdziałach przedstawia się to następująco:

- świadczenia rodzinne na plan 59 766,- wpłynęło 33 654 zł w tym 6 462 zł na zakup komputera i programu,

- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej na plan 3 000 wpłynęło 1 305 zł,

- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne na plan 85 187 wpłynęło 51 113 zł,

- zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne wpłynęło 3 030 zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych obowiązujących do 30 kwietnia 2004 roku,

- Ośrodki Pomocy Społecznej na plan 62 000 wpłynęło 29 462 zł, są to środki
na utrzymanie  biura GOPS-u w tym dwóch pracowników socjalnych,

- pozostała działalność - plan dotacji w wysokości 3 466 zł na dożywianie dzieci
w szkole, w okresie sprawozdawczym wpływów nie było.

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na plan 123 885 wpłynęło 47 287 zł
co stanowi 38,17 % w tym:

- gospodarka odpadami - 1 159 zł wpłynęło od stowarzyszenia GREEN WAY
za przekazane odpady z selektywnej zbiórki,

- oświetlenie ulic - wpłynęła dotacja od Wojewody w wysokośći 25 226 zł
na spłatę zobowiązań powstałych w 2003 roku  z tytułu finansowania  oświetlenia dróg publicznych dla których gmina nie jest zarządcą,

- pozostała działalność 20 902 zł są to wpływy z najmu i dzierżawy między innymi od: telefonii komórkowej CENTERTEL, POLKOMTEL, HPSP w H-ce, ROL-BUD Czyże oraz dofinansowanie do budowy linii energetycznej na stacji paliw we wsi Zbucz przez Społkę PRONAR w Narwi w wysokości 3 500 zł.

W porównaniu do dochodów wydatki wykonano w 46,03 % tj. na plan 3 800 011 zł wydano 1 748 933 zł. W poszczególnych działach przedstawia się to następująco:

Rolnictwo i Łowiectwo

Plan - 61 293 zł

Wykonanie - 33  655 zł = 54,91 %

Poniesiono wydatki na studium wykonalności projektu “budowa oczyszczalni ścieków
i kanalizacji sanitarnej w Czyzach” i sporządzenie planu rozwoju lokalnego Gminy Czyże, uaktualnienie kosztorysu inwestycyjnego na budowę oczyszczalni – 25 620 zł. Do Izb Rolniczych przekazano 8 035 zł tj. 2 % od wpływów podatku rolnego.

Transport i Łączność

Plan - 246 150 zł

Wykonanie - 31 768 zł = 12,91 %

Wydatki poniesiono na remonty, profilowanie dróg oraz odśniezanie w kwocie – 19 901 zł,. zakupiono kosiarkę rotacyjną – 1 485 zł; kręgi na przepusty, masę bitumiczną, pospółke, paliwo i części do piły spalinowej i kosy mechanicznej, znaki drogowe – 9 955 zł, wypłacono ryczałt za dojazdy w kwocie – 427 zł.

Turystyka

Plan - 2 100 zł

Wykonanie - 1 449 zł =69,00 %

Wydatki poniesiono na promocję gminy .

Administracja Publiczna

Plan - 1 071 301 zł

Wykonanie - 515 507 zł = 48,12 %

Na utrzymanie dwóch etatów tj kierownika USC i pracownika d/s. obrony cywilnej wydano 31 312 zł; są to płace, trzynastka, składki ZUS, odpis na fundusz socjalny.

Na utrzymanie Rady Gminy wydano – 15 323 zł tj ryczałt przewodniczącego – 4.200 zł,
udział radnych na sesjach i komisjach – 11 123 zł.

Na utrzymanie Urzędu Gminy wydatkowano – 466 622 zł tj. utrzymanie pracowników biura – 230.923 zł; są to płace, trzynastki, składki ZUS, odpis na fundusz socjalny, zakup materiałów biurowych i druków – 4 971 zł, oplata za energię – 1 494 zł, prenumeraty, szkolenia, znaczki pocztowe, prowizja bankowa, serwis oprogramowań, usługi telekomunikacyjne, naprawa i konserwacja maszyn biurowych, obsługę witryny internetowej, monitoring i konserwacja alarmu, badania lekarskie pracowników – 19 305 zł, zwrot za delegacje i ryczałt za dojazdy – 4 422 zł, ubezpieczenie komputerów i kserokopiarki – 559 zł, wydatki związane z budową budynku administracyjnego – 204 948 zł.

Opłacono również składki członkowskie  na rzecz Stowarzyszenia Samorządów Euroregionu Puszcza Białowieska i Związek Gmin Wiejskich – 1 790 zł, diety sołtysom za udział w sesji – 460 zł.

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Plan - 7 370 zł

Wykonanie - 6 804 zł = 92,32 %

Są to wydatki  związane z przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego - 6 804 zł tj. diety członkom obwodowych komisji wyborczych, zakupiono krzesła na wyposażenie lokali wyborczych, materiały biurowe, karty telefoniczne, sporządzenie spisu wyborców, delegacje.

Bezpieczenstwo publiczne i ochrona p. pozarowa

Plan - 105 080 z.ł

Wykonanie - 9 231 zł = 8,79 %

Wydatki poniesiono na wypłatę ekwiwalentu za udział w akcjach ratowniczo - gaśniczych - 444 zł, składki ZUS – 207 zł, zakup materiałów na remont strażnicy w Czyżach i Klejnikach oraz
na malowanie blaszaków i ogrodzeń, paliwo – 3 867 zł, opłata za energię – 1 064 zł, wynagrodzenie kierowców, szkolenia,  przegląd gaśnic, przegląd samochodu strażackiego - 
2 989 zł, za ubezpieczenie samochodów strażackich – 660 zł.

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej oraz wydatki awiązane z ich poborem

Plan - 35 600 zl

Wykonanie - 17 028 zł = 47,84 %

Wydatki poniesiono na wypłatę prowizji sołtysom za inkaso  – 15 678 zł i opłatę komorniczą – 1 350 zł.

Obsługa długu publicznego

Plan - 30 000 zł

Wykonanie - 8 078 zł = 26,93 %

Są to wydatki związane z opłaceniem odsetek od kredytow.

 

Rezerwy ogólne i celowe

Plan - 34 578 zł

Wykonanie – 0=0 %

W okresie sprawozdawczym rezerwa nie była rozdysponowana.

Oswiata i Wychowanie

Plan - `1 478 033 zł

Wykonanie - 736 406 zł =49,83 %

Z rozdziału 80101 wydatkowano – 545 418 zł z przeznaczeniem na płace i pochodne nauczycieli i pracowników obsługi, trzynastkę, opłaty pocztowe, telefoniczne, bankowe,
za wodę, energię, zakup węgla, ubezpieczenie mienia, zakup druków, zwrot kosztów podróży a także na wypłatę dodatków mieszkaniowych i wiejskich nauczycieli.

Z rozdziału 80104 wydatkowano – 42 852 zł; są to płace i pochodne, trzynastka nauczycieli, prowizja bankowa.

Z rozdziału 80110 wydatkowano – 96 126 zł; sa to płace i pochodne, trzynastka nauczycieli, prowizja bankowa.

Z rozdziału 80113 wydatkowano – 51 365 zł; na utrzymanie kierowców i opiekunów –
25 173 zł tj. płace, pochodne, trzynastka, odpis na fundusz socjalny;  ekwiwalent za pranie odzieży i ubrania roboczego dla kierowców – 727 zł, zakup paliwa – 22 464 zł, przegląd techniczny autobusów, badania lekarskie kierowców, prowizja bankowa – 1 200 zł, ubezpieczenie autobusów – 1 801 zł.

Z rozdziału 80146 wydatkowano - 645 zł na wypłatę delegacji.

Ochrona Zdrowia

Plan - 43 333 zł

Wykonanie - 7 274 zł = 16,79 %

Wypłacono na zasiłki celowe – 400 zł, dożywianie dzieci w szkołach – 738 zł, na zakup odkurzacza, tablic informacyjnych o tematyce przeciwalkoholowej, biletów dla dzieci na spektakl – 1 600 zł, opłat za energię – 542 zł, diety członkom komisji przeciwalkoholowej –
1 779 zł, szkolenia, usługi telekomunikacyjne, prowizję bankową, program profilaktyczny – 2 192 zł, delegacje – 23 zł.

Opieka Społeczna

Plan - 229 149 zł

Wykonanie - 103 670 zł = 45,25 %

W ramach zadań zleconych wydano – 96 470 zł i tak na świadczenia rodzinne wydano –
29 696 zł, są to zasiłki rodzinne z dodatkami, zasiłki pielęgnacyjne i świadczenia pielęgnacyjne – 21 779 zł, na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania – 6 462 zł, jednorazowe wynagrodzenie dla pracowników , artykuly biurowe – 1 455 zł. Na ubezpieczenie zdrowotne – 916 zł. Na zasiłki i pomoc w naturze – 34 254 zł i tak zasiłki stałe – 17 798 zł, zasiłki okresowe – 11 882 zł, zasiłki okresowe gwarantowane – 1 475 zł, zasiłki macierzyńskie okresowe – 2 555 zł oraz przelano ubezpieczenie społeczne – 544 zł. Na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne – 3 030 zł tj zasiłki rodzinne – 170 zł, zasiłki pielęgnacyjne – 2 860 zł.

Na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wydano – 28 574 zł, w tym na płace
i pochodne, trzynastkę – 26 700 zł, szkolenia, prowizję bankową, karty telefoniczne, naprawę kserokopiarki – 1 338 zł, delegacje – 536 zł.

Z budżetu samorządowego wydano – 7 200 zł tj. na zasiłki celowe i specjalne celowe –
3 210 zł i na dożywianie dzieci – 3 990 zł.

Edukacyjna Opieka Wychowawcza

Plan - 145 329 zł

Wykonanie - 80 527 zł = 55,41 %

Wydatki poniesiono na płace i pochodne nauczycieli i pracowników obsługi i administracji, trzynastki, prowizję bankową.

Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

Plan - 211 788 zł

Wykonanie - 144 798 zł = 68,37 %

W Gospodarce odpadami przygotowano projekt prac geologicznych na składowisku odpadów komunalnych – 2 400 zł.

Na oświetlenie uliczne i konserwację wydano – 42 355 zł oraz 16 696 zł na dokumentację
i wykonanie linii elektroenergetycznej w Zbuczu.

Na utrzymanie pracownika gospodarczego wydatkowano – 14 071 zł tj. płace i pochodne, trzynastka, odpis na fundusz socjalny, ekwiwalent za pranie odzieży; zakup oleju opałowego – 50 621 zł, zakup nieruchomości w Morzu i Osówce, materiały na remont posadzki w klubie w Czyżach, paliwa i części do DT – 8 612 zł, za energię i wodę – 4 618 zł, za dozór techniczny nad kotłownią olejową, za sporządzenie aktów notarialnych , usługi kominiarskie, przegląd gaśnic, prowizja bankowa, usługi telekomunikacyjne, za szacunki i wyrysy działek komunalnych – 4 509 zł, ubezpieczenie budynków – 916 zł.

Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego

Plan - 94 907 zł

Wykonanie - 51 457 zł = 54,22 %

Na utrzymanie GOK-u i klubów przekazano dotację w kwocie 35 770 zł, na Bibliotekę –
15 687 zł.

Kultura Fizyczna i Sport

Plan - 4 000 zł

Wykonanie - 1 281 zł =32,03 %

Wydatki poniesiono na budowę boiska sportowego.

W I półroczu gmina spłaciła zobowiązania wynikające z zaciągniętych kredytów w latach ubiegłych w wysokości 136 147 zł jak również zaciągnęła nowy kredyt inwestycyjny w wysokości 199 405 zł na dokończenie budowy budynku administracyjnego.

Zadłużenia wynikające z kredytów na dzień 30 czerwca stanowią kwotę 352 075 zł.

W wyniku realizacji budżetu wykonano zadania inwestycjne na łączną wartość 253 726 zł co stanowi 6,7 % ogólnych wydatków. Niski procent wykonania zadań inwestycyjnych jest spowodowany tym, że realizowane inwestycje będą oddane do użytku w II półroczu br.

Stabilna sytuacja finansowa gminy pozwoli na kontynuowanie rozpoczętych inwestycji takich jak: budowę drogi gminnej Łuszcze – Kuraszewo, wymiana stolarki okiennej w Zespole Szkoł w Czyżach, karosację samochodu strażackiego, zakończenie budowy budynku administarcyjnego oraz realizację innych bieżących zadań.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Załącznik Nr 1

                                                                                                                                                                                                                                                                   do informacji o przebiegu wykonania budżetu za

 I półrocze 2004 roku.

Dochody

 

Wyszczególnienie źródeł dochodów

Dział

Rozdz.

 

Plan

 

Wykon.

 

%

I. Rolnictwo i łowiectwo

010

4 900

3 141

64,1

1.Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

01010

0

1 135

 

2.Pozostała działalność

01095

4 900

2 006

40,94

w tym:

- użytkowanie wieczyste nieruchomości

- dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

- wpływy zróżnych opłat

 

 

1 500

2 500

900

 

1 211

07

88

 

II. Transport i łączność

600

1 350

1 350

100,0

1. Drogi gminne

60016

1 350

1 350

100,0

III. Gospodarka mieszkaniowa

700

28 550

11 844

41,49

1. Pozostała działalność

70095

28 550

11 844

41,49

IV. Administracja publiczna

750

122 300

37 566

30,72

1. Urzędy wojewódzkie

75011

54 000

28 799

53,33

2. Urzędy gmin

75023

68 300

8 767

12,84

w tym:

- wpływy z opłaty skarbowej

- wpływy z usług

- wpływy ze sprzedaży

 

 

 

16 000

12 300

40 000

 

4 704

4 063

0

 

V. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

751

7 370

7 112

96,50

1. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

75101

507

249

49,11

2. Wybory do Parlamentu Europejskiego

75113

6 863

6 863

100,0

VI. Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej oraz zwiazane z ich poborem

756

1 151 688

571 659

49,64

Wpływy z podatku doch. od os. fizycz

w tym:

- podatekod działalności gospodarczej os. fizycz.opłacony w formie karty podatkowej

75601

7 000

 

7 000

703

 

703

10,04

2. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych

75615

901 681

469 017

52,02

w tym:

- podatek od nieruchomości

- podatek rolny

- podatek leśny

- podatek od śr. transp.

- podatek doch. od czynności cywilnoprawnych

- podatek od spadkow i darowizn

- odsetki od nieterminowych wpłat

 

 

 

318 716

557 515

13 955

  2 895

6 000

600

2 000

 

172 525

276 213

8 233

1 277

3 095

0

7 674

 

3. Wpływy z opłaty skarbowej

75618

28 350

16 405

57,87

- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholi

 

28 350

16 405

57,87

4. Udziały w podatkach doch. stanowiących dochód budżetu państwa

75621

214 657

85 534

39,85

- udziały w podatku dochodowym od os.fizycz.

 

213 157

84 698

39,74

- udziały w podatku doch. od osób prawnych

 

1 500

836

55,73

VII. Różne rozliczenia

758

1 742 630

999 985

57,38

1. Część oświatowa subwencji ogólnej

75801

965 178

593 952

61,52

2. Część rekompensująca

75802

34 871

34 871

100,0

3. Część wyrównawcza

75807

742 081

371 040

50,00

4. Różne rozliczenia finansowe

75814

500

122

24,40

VIII. Oświata i Wychowanie

801

25 747

444

1,72

1. Szkoły podstawowe

80101

408

408

100,0

2. Gimnazja

80110

25 139

0

0

3. Pozostała działalność

80195

200

36

18,00

IX. Opieka Społeczna

852

216 449

118 564

54,78

1. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacone za os. pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej

85213

3 000

1 305

43,50

2. Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

85212

59 766

33 654

56,31

3.  Zasiłki i pomoc w naturze oraz skladki na ubezpieczenia społeczne

85214

85 187

51 113

60,00

4. Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

85216

3 030

3 030

100,0

5. Ośrodki pomocy społecznej

85219

62 000

29 462

47,52

6. Pozostała działalność

85295

3 466

0

0

X. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

900

123 885

47 287

38,17

1. Gospodarka odpadami

90002

1 159

1 159

100,0

2. Oświetlenie ulic, placow i dróg

90015

25 226

25 226

100,0

3. Pozostała działalność

90095

97 500

20 902

21,44

w tym:

- dochody z najmu i dzierżawy skladnikow majątkowych

- sprzedaż mienia komunalnego

- wpływy z różnych dochodów

 

 

17 000

77 000

3 500

 

14 065

3 337

3 500

 

Ogółem

 

3 429 369

1 803 452

52,59

 

 

Załącznik Nr 2

do informacji o przebiegu wykonania

budżetu za I półrocze 2004 roku

W Y D A T K I

 

Dział

Rozdział

Wyszczególnienie

Budżet na 2004 rok

Zmiany

 

Plan po zmianach

Wykonanie

%

010

Rolnictwo i Łowiectwo

41 222

20 071

61 293

33 655

54,91

01010

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

27 222

5 071

32 293

25 620

79,34

01030

Izby Rolnicze

14 000

0

14 000

8035

57,40

01095

Pozostała działalność

0

15 000

15 000

0

0

600

Transport i Łączność

380 543

- 134 393

246 150

31 768

12,91

60014

Drogi publiczne powiatowe

30 000

0

30 000

0

0

60016

Drogi publiczne gminne

350 543

- 134 393

216 150

31768

14,70

630

Turystyka

2 100

0

2 100

1 449

69,00

63095

Pozostała działalność

2 100

0

2 100

1 449

69,00

750

Administracja Publiczna

1 104 261

- 32 960

1 071 301

515 507

48,12

75011

Urzędy Wojewódzkie

62 048

38

62 086

31 312

50,44

75022

Rady Gminy

30 000

0

30 000

15 323

51,08

75023

Urzędy Gmin

973 513

1 361

974 874

466 622

47,87

75047

Pobór podatków

35 000

- 35 000

0

0

0

75095

Pozostała działalność

3 700

641

4 341

2 250

51,84

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, lontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

507

6 863

7 370

6 804

92,32

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

507

0

507

0

0

75113

Wybory do Parlamentu Europejskiego

0

6 863

6 863

6 804

99,14

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p. pożarowa

100 580

4 500

105 080

9 231

8,79

75412

Ochotnicze Straże Pożarne

100 580

4 500

105 080

9 231

8,79

756

Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 

0

35 600

35 600

17 028

47,84

75647

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

0

35 600

35 600

17 028

47,84

757

Obsługa Długu Publicznego

30 000

0

30 000

8 078

26,93

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

30 000

0

30 000

      8 078

26,93

758

Różne rozliczenia

34 578

0

34 578

0

0

75818

Rezerwy ogólne i celowe

34 578

0

34 578

0

0

801

Oświata i Wychowanie

1 458 115

19 918

1 478 033

736 406

49,83

80101

Szkoły Podstawowe

1 030 268

61 896

1 092 164

545 418

49,94

80104

Przedszkola przy Szkołach Podstawowych

82 284

486

82 770

42 852

51,78

80110

Gimnazjum

179 010

116

179 126

96 126

53,67

80113

Dowożenie uczniów do szkół

97 697

17 276

114 973

51 365

44,68

80146

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

4 000

0

4 000

645

16,13

80195

Pozostała działalność

64 856

- 59 856

5 000

0

0

851

Ochrona Zdrowia

43 333

0

43 333

7 274

16,79

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

43 333

0

43 333

7 274

16,79

852

Opieka Społeczna

192 700

36 449

229 149

103 670

45,25

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

0

59 766

59 766

29 696

49,69

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej          

3 000

0

3 000

916

30,54

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne

100 000

- 6 813

93 187

37 464

40,21

85215

Dodatki mieszkaniowe

700

0

700

0

0

85216

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

23 000

- 19 970

3 030

3 030

100,00

85219

Ośrodki Pomocy Społecznej

62 000

0

62 000

28 574

46,09

85295

Pozostała działalność

4 000

3 466

7 466

3 990

53,45

854

Edukacyjna Opieka Wychowawcza

145 329

0

145 329

80 527

55,41

85401

Świetlice dziecięce

145 329

0

145 329

80 527

55,41

900

Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

205 014

6 774

211788

144 798

68,37

90002

Gospodarka odpadami

20 700

0

20 700

2 400

11,60

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

70 600

3 834

74 434

59 051

79,34

90095

Pozostała działalność

113 714

2 940

116 654

83 347

71,45

921

Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego

88 207

6 700

94 907

51 457

54,22

92109

Domy i Ośrodki Kultury, Świetlice i Kluby

61 317

6 700

68 017

35 770

52,59

92116

Biblioteki

26 890

0

26 890

15 687

58,34

926

Kultura Fizyczna i Sport

2 000

2 000

4 000

1 281

32,03

92695

Pozostała działalność

2 000

2 000

4 000

1 281

32,03

Ogółem

3 828 489

-28 478

3 800 011

1 748 933

46,03

Załącznik Nr 3

do informacji o przebiegu wykonania

budżetu za I półrocze 2004 r.

 

Realizacja dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych za I półrocze 2004 roku.

zadania zlecone:

/ złotych /

Dział

 

Nazwa działu i rozdziału

Dochody

Wydatki

Rozdz.

Plan

Wykonanie

Plan

Wykonanie

750

Administracja publiczna

54 000

28 799

54 000

28 799

75011

Urzedy wojewódzkie

54 000

28 799

54 000

28 799

751

Urzędy naczelnych  organów władzy państwa, kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa

7 370

7 112

7 370

6 804

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwa, kontroli,ochrony prawa oraz sądownictwa

507

249

507

0

75113

Wybory do Parlamentu Europejskiego

6 863

6 863

6 863

6 804

852

Opieka Społeczna

212 983

118 564

212 983

96 470

85212

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

59 766

33 654

59 766

29 696

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej

3 000

1 305

3 000

916

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne

85 187

51 113

85 187

34 254

85216

Zasiłki rodzinne, pielegnacyjne i wychowawcze

3 030

3 030

3 030

3 030

85219

Ośrodki Pomocy Społecznej

62 000

29 462

62 000

28 574

900

Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

25 226

25 226

0

0

                  Ogółem

299 579

179 701

274 353

132 073

 

Zadania własne:

801

Oświata i Wychowanie

408

408

408

0

80101

Szkoły Podstawowe

408

408

408

0

852

Opieka Społeczna

3 466

0

3 466

0

85295

Pozostała działalność

3 466

0

3 466

0

                    Ogółem

3 874

408

3874

0

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Czyże

Wytwarzający/odpowiadający: Lucyna Pietruczuk

Wprowadzający: Lucyna Pietruczuk

Data wprowadzenia: 2004-08-25

Data modyfikacji: 2004-08-25

Opublikował: Lucyna Pietruczuk

Data publikacji: 2004-08-25