Zarządzenie Nr 70/08 w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

ZARZĄDZENIE NR 70/08
WÓJTA GMINY CZYŻE
z dnia 20 lutego 2008 r.
w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 
Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) postanawiam:
§ 1. Powołać Stałą Komisję Przetargową do przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w składzie:
1) Zenaida Gierasimiuk – przewodniczący komisji
2) Andrzej Jałoza – sekretarz
3) Bazyli Siemiacki – członek
4) Katarzyna Szyryńska – członek
5) Helena Szyryńska – członek
§ 2. Do zadań komisji należy:
1) Zapoznanie się ze specyfikacją istotnych warunków zamówień.
2) Publiczne otwarcie ofert i wypełnienie odpowiednich załączników do protokołu.
3) Sporządzenie dokumentacji postępowania i przedłożenie jej do zatwierdzenia kierownikowi jednostki.
4) Dokonania wyboru nowego oferenta w przypadku uchylania się od podpisania umowy oferenta, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
5) Rozstrzygnięcie ewentualnych protestów, wniesionych w związku z wyborem najkorzystniejszej oferty.
§ 3. Komisja Przetargowa pracować będzie w oparciu o Regulamin Pracy Komisji Przetargowej, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 4. Komisja Przetargowa ma prawo unieważnić przetarg w przypadkach określonych w art. 93 lub odrzucić ofertę w przypadkach określonych w art. 89 Prawa o zamówieniach publicznych.
§ 5. W przypadku uchylenia się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wniesienia wymaganego zabezpieczenia należnego wykonania umowy, Komisja wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1.
§ 6. Traci moc Zarządzenie Nr 118/05 Wójta Gminy Czyże z dnia 9 grudnia 2005 r. w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowdzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
inż Jerzy Wasiluk


Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 70/08
Wójta Gminy Czyże
z dnia 20 lutego 2008 r.
Regulamin pracy
komisji powołanej do przeprowadzenia postępowania
o udzielenie zamówienia.
 
Postanowienia wstępne
§ 1. Niniejszy regulamin określa szczegółowy zakres pracy komisji powołanej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz zasady współdziałania komisji z Zamawiającym w trakcie całego postępowania mające na celu zapewnienie sprawności jej działania, indywidualizacji odpowiedzialności jej członków za wykonane czynności oraz przejrzystość prac.
§ 2. 1. Stała Komisja Przetargowa rozpoczyna pracę z chwilą zatwierdzenia przez Wójta wniosku o wyrażenie zgody na realizację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a kończy z chwilą zawarcia umowy lub zakończenia w inny sposób postępowania o zamówienie publiczne.
2. Członkowie Komisji Przetargowej przygotowują i przeprowadzają postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności sprawdzają czy dostawcy lub wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceniają oferty oraz proponują wybór oferty najkorzystniejszej.
3. Wyboru oferty najkorzystniejszej dokonuje Wójt, zatwierdzając propozycję Komisji Przetargowej.
Organizacja pracy komisji
§ 3. 1. Stała Komisja Przetargowa działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), przepisy aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, Zarządzenia Nr 70/08 Wójta Gminy Czyże z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz postanowienia niniejszego regulaminu.
2. Pracami Komisji Przetargowej kieruje Przewodniczący.
§ 4. W pracach Komisji mogą uczestniczyć:
a) z głosem doradczym – eksperci,
b) w charakterze obserwatorów – osoby wskazane przez Wójta.
 
§ 5. 1. Komisja Przetargowa działa na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego Komisji.
2. Komisja Przetargowa może realizować swoje zadania w składzie co najmniej trzech osób.
3. Komisja Przetargowa podejmuje decyzje i wyraża opinię w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
4. Każdy członek Komisji Przetargowej ma prawo złożyć na piśmie zastrzeżenie do opinii i decyzji podjętych przez Komisję.
Harmonogram pracy komisji
§ 6. Wszyscy członkowie Komisji Przetargowej obowiązani są zapoznać się z dokumentacją dotyczącą określonego zamówienia przed terminem otwarcia ofert.
§ 7. 1. Koperty z ofertami składane są w sekretariacie urzędu. Pracownik sekretariatu na kopercie odnotowuje datę i godzinę przyjęcia oferty, po czym przekazuje ją Komisji.
2. Sekretarz Komisji nadaje numery ofertom, uwzględniając kolejność ich wpływu.
3. Procedurę otwarcia ofert prowadzi Przewodniczący Komisji w obecności co najmniej trzech członków Komisji.
4. Osoby biorące udział w pracach Komisji Przetargowej oraz oferenci, uczestniczący w sesji publicznego otwarcia ofert, podpisują odpowiednie listy obecności członków Komisji Przetargowej i oferentów.
5. Przewodniczący Komisji Przetargowej bezpośrednio przed otwarciem ofert podaje kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, następnie odczytuje datę i godzinę złożenia oferty, pełną nazwę i adres oferenta, cenę za określony przedmiot zamówienia, a także informacje dotyczące terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności. Informacje te odnotowuje sekretarz komisji na druku ZP- 12.
6. Nazwę i adres oferenta, którego oferta została złożona nieprawidłowo (np. po terminie składania ofert i w innym miejscu niż wyznaczył Zamawiający itp.) notuje się na druku ZP- 16.
§ 8. 1. Przed rozpoczęciem prac związanych z oceną złożonych ofert, po ich otwarciu członkowie Komisji oraz eksperci, obserwatorzy – osoby wskazane przez Wójta składają oświadczenia o braku powiązań z ofertami – druk ZP-11) oraz oświadczenia o nie ujawnieniu informacji związanych z przebiegiem postępowania.
2. Oświadczenia członków Komisji przyjmuje w imieniu Zamawiającego - Przewodniczący Komisji, a oświadczenie przewodniczącego Komisji przyjmuje Wójt.
§ 9. 1. Komisja Przetargowa zapoznaje się ze złożonymi ofertami, weryfikuje treść ofert pod względem formalnym oraz zgodności z warunkami i kryteriami określonymi w dokumentacji związanej z udzieleniem danego zamówienia – SIWZ.
2. Powyższe informacje są notowane przez Sekretarza komisji na odpowiednich drukach .
§ 10. 1. Oferty zakwalifikowane przez Komisję Przetargową do oceny pod względem kryterium, poddawane są indywidualnej ocenie każdego członka Komisji .
2. Sekretarz komisji dokonuje zbiorowego zestawienia ofert na druku, który parafuje wspólnie z Przewodniczącym Komisji.
§ 11. 1. Po wyborze najkorzystniejszej oferty sekretarz Komisji sporządza protokół zgodnie z drukiem ZP-1.
2. Pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia powinien zawierać:
a) opis przedmiotu zamówienia;
b) informację o trybie udzielenia zamówienia;
c) informacje o wykonawcach;
d) cenę i inne istotne elementy ofert;
e) wskazanie wybranej oferty.
3. Oferty, opinie biegłych, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, inne dokumenty i informacje składane przez zamawiającego i wykonawców oraz umowa w sprawie zamówienia publicznego stanowią załączniki protokołu.
4. Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu, z tym, że oferty są jawne od chwili ich otwarcia za wyjątkiem informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
 
Zakończenie postępowania
§ 12. Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty nastąpi po zakończeniu procedury i zatwierdzeniu prac Komisji Przetargowej przez Wójta.
§ 13. Pracownik merytoryczny prowadzący postępowanie zamówień publicznych przygotowuje ogłoszenie oraz informację dla oferentów o zakończeniu postępowania, którą podpisuje Wójt.
§ 14. 1. Protesty i odwołania rozpatruje Komisja Przetargowa. Przewodniczacy Komisji przedstawia Wójtowi stanowisko Komisji w kwestii rozstrzygnięcia złożonych protestów i odwołań celem akceptacji.
2. Korespondencję dotyczącą protestów i odwołań redaguje Komisja, natomiast podpisuje Wójt.
§ 15. Całość dokumentacji po zakończeniu postępowania Przewodniczący Komisji Przetargowej przekazuje pracownikowi merytorycznemu.

Metryka strony

Udostępniający: UG Czyże

Wytwarzający/odpowiadający: Zenaida Gierasimiuk

Wprowadzający: Zenaida Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2008-02-20

Data modyfikacji: 2008-02-20

Opublikował: Zenaida Gierasimiuk

Data publikacji: 2008-02-20