Zarządzenie Nr 152.2017

Zarządzenie Nr 152.2017

Wójta Gminy Czyże

z dnia 2 stycznia 2017 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Czyże

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, zm. poz. 1579) zarządzam, co następuje;

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Czyże ustalonym Zarządzeniem Nr 4/10 Wójta Gminy Czyże z dnia 31 grudnia 2010 r. zmienionym Zarządzeniem Nr 3.2012 z dnia 29 czerwca 2012 r., Zarządzeniem Nr 173.2013 z dnia 1 lipca 2013 r. oraz Zarządzeniem Nr 286.2014 z dnia 30 października 2014 r. wprowadzam następujące zmiany:

1.     W § 10 punkty 4) i 10) otrzymują brzmienie:

„4) Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych i obsługi Rady Gminy – Or, RG.

10) Urząd Stanu Cywilnego - USC”.

2. § 13 otrzymuje brzmienie:

„§ 13. Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych i obsługi Rady Gminy, do którego zakresu działania należy w szczególności:

1)    prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,

2)    organizowanie szkoleń i doskonalenia pracowników,

3)    przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,

4)    przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,

5)    przygotowywanie świadectw pracy,

6)    prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,

7)    kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych,

8)    prowadzenie dokumentacji związanej z dyscypliną pracy w Urzędzie,

9)    wystawianie delegacji służbowych,

10)  obsługa techniczna narad pracowniczych,

11)  techniczno - organizacyjne zabezpieczanie stałych i doraźnych dyżurów zarządzanych przez Wójta,

12)  opracowywanie projektów aktów prawnych regulujących organizację i funkcjonowanie Urzędu,

13)  prowadzenie rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu,

14)  przygotowywanie i obsługa spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta,

15)  prowadzenie kancelarii Urzędu i sekretariatu Wójta, w tym przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,

16)  przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem,

17)  zapewnienie prawidłowej informacji w pomieszczeniach biurowych,

18)  realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,

19)  prenumerowanie czasopism,

20)  zaopatrzenie Urzędu w niezbędny sprzęt, wyposażenie, w tym materiały kancelaryjne, druki i formularze,

21)  zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,

22)  obsługa merytoryczna, organizacyjno - techniczna Rady, Komisji Rady, w tym sporządzanie protokołów z posiedzeń,

23)  przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,

24)  przekazywanie uchwał Rady, informacji i zgłoszonych postulatów w celu ich realizacji,

25)  prowadzenie zbiorów aktów prawnych organów gminy,

26)  zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu mandatu,

27)  sporządzanie okresowych informacji z realizacji uchwał Rady,

28)  prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków Komisji Rady,

29)  przygotowywanie wyborów ławników sądów powszechnych,

30)  przygotowywanie informacji o działalności Rady i jej organów,

31)  obsługi technicznej wyborów sołtysów oraz narad z sołtysami wsi.”

3.     § 19 otrzymuje brzmienie:

„§ 19. Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania:

1) Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, a w szczególności:

a) prowadzenia ksiąg stanu cywilnego i rejestracji stanu cywilnego w formie elektronicznej,

b) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,

c) wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,

d) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

e) przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,

f) przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

g) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,

h) przyjmowanie oświadczeń o wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego,

i) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

j) wpisywanie treści zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnego,

k) wydawanie decyzji w sprawie sprostowania i uzupełniania aktów stanu cywilnego,

l) wydawanie decyzji w sprawie zmian imion i nazwisk,

2) w zakresie wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenia niezbędnej dokumentacji,

3) w zakresie ewidencji ludności:

a) prowadzenie kart ewidencyjno – adresowych w formie elektronicznej,

b) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,

c) udzielanie informacji adresowych,

d) sporządzanie wykazu dzieci dla potrzeb szkół i przedszkoli,

e) wymeldowywanie z urzędu,

f) współpraca z systemami nadrzędnymi - Centralnym Bankiem Danych, Krajowym Rejestrem Karnym,

4) prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

5) współudział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu wyborów i referendów,

6) wynikające z przepisów prawa o zgromadzeniach i zbiórkach publicznych,

7) prowadzenie ewidencji pracowników podlegających powszechnemu obowiązkowi wojskowemu,

8) sporządzanie zeznań świadków w sprawie zaliczenia lat pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym,

9) w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych jako zadania zlecone ustawowo:

a) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

b) udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej,

c) rozpatrywanie wniosków o uznaniu żołnierzy za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,

d) rozpatrywanie wniosków żołnierzy rezerwy, którzy odbyli ćwiczenia wojskowe o wypłacie świadczeń pieniężnych,

e) sporządzanie planów świadczeń osobistych i rzeczowych,

f) wyszukiwanie oraz dokonywanie oględzin nieruchomości i rzeczy ruchomych, które mogą być przedmiotem świadczeń,

g) wydawanie decyzji nakładających obowiązek świadczenia osobistego i rzeczowego oraz wezwań do wykonywania tego obowiązku,

h) opracowywanie planów akcji kurierskiej,

i) wydawanie decyzji na kurierów,

j) utrzymywanie stałego kontaktu z podmiotami wykonującymi zadania na potrzeby obrony państwa (WKU, Policja, Straż Pożarna),

k) sporządzanie planów operacyjnych funkcjonowania gmin, w uzgodnieniu z wojewodą,

l) organizowanie szkoleń obronnych w samorządzie gminnym,

m) informowanie komendanta WKU o okolicznościach mających wpływ na reklamowanie osób od pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

n) prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych w tym również kancelarii tajnej,

o) tworzenie formacji OC, terenowych oddziałów i samodzielnych pododdziałów ratowniczych ratownictwa ogólnego oraz pododdziałów służb obrony cywilnej,

p) wyrażanie zgody na tworzenie formacji w zakładach pracy lub zarządzanie ich tworzenia,

q) powoływanie komendantów OC,

r) organizacja i planowanie w zakresie OC,

s) zabezpieczenie materialno - techniczne i inżynieryjno - techniczne,

t) gospodarka finansowa w zakresie OC,

u) ostrzeganie i alarmowanie ludności,

v) opracowywanie gminnego planu reagowania kryzysowego,

10) zapewnienie obsługi kancelaryjno – biurowej Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.”

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt

inż. Jerzy Wasiluk

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Czyże

Wytwarzający/odpowiadający: UG Czyze

Wprowadzający: Zenaida Gierasimiuk

Data modyfikacji: 2017-02-15

Opublikował: Zenaida Gierasimiuk

Data publikacji: 2017-02-15