Zarządzenie Nr 152.2017
Zarządzenie Nr 152.2017
Wójta Gminy Czyże
z dnia 2 stycznia 2017 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Czyże
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, zm. poz. 1579) zarządzam, co następuje;
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Czyże ustalonym Zarządzeniem Nr 4/10 Wójta Gminy Czyże z dnia 31 grudnia 2010 r. zmienionym Zarządzeniem Nr 3.2012 z dnia 29 czerwca 2012 r., Zarządzeniem Nr 173.2013 z dnia 1 lipca 2013 r. oraz Zarządzeniem Nr 286.2014 z dnia 30 października 2014 r. wprowadzam następujące zmiany:
1. W § 10 punkty 4) i 10) otrzymują brzmienie:
„4) Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych i obsługi Rady Gminy – Or, RG.
10) Urząd Stanu Cywilnego - USC”.
2. § 13 otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych i obsługi Rady Gminy, do którego zakresu działania należy w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
2) organizowanie szkoleń i doskonalenia pracowników,
3) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
4) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
5) przygotowywanie świadectw pracy,
6) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
7) kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych,
8) prowadzenie dokumentacji związanej z dyscypliną pracy w Urzędzie,
9) wystawianie delegacji służbowych,
10) obsługa techniczna narad pracowniczych,
11) techniczno - organizacyjne zabezpieczanie stałych i doraźnych dyżurów zarządzanych przez Wójta,
12) opracowywanie projektów aktów prawnych regulujących organizację i funkcjonowanie Urzędu,
13) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu,
14) przygotowywanie i obsługa spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta,
15) prowadzenie kancelarii Urzędu i sekretariatu Wójta, w tym przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,
16) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem,
17) zapewnienie prawidłowej informacji w pomieszczeniach biurowych,
18) realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
19) prenumerowanie czasopism,
20) zaopatrzenie Urzędu w niezbędny sprzęt, wyposażenie, w tym materiały kancelaryjne, druki i formularze,
21) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
22) obsługa merytoryczna, organizacyjno - techniczna Rady, Komisji Rady, w tym sporządzanie protokołów z posiedzeń,
23) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
24) przekazywanie uchwał Rady, informacji i zgłoszonych postulatów w celu ich realizacji,
25) prowadzenie zbiorów aktów prawnych organów gminy,
26) zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu mandatu,
27) sporządzanie okresowych informacji z realizacji uchwał Rady,
28) prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków Komisji Rady,
29) przygotowywanie wyborów ławników sądów powszechnych,
30) przygotowywanie informacji o działalności Rady i jej organów,
31) obsługi technicznej wyborów sołtysów oraz narad z sołtysami wsi.”
3. § 19 otrzymuje brzmienie:
„§ 19. Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania:
1) Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, a w szczególności:
a) prowadzenia ksiąg stanu cywilnego i rejestracji stanu cywilnego w formie elektronicznej,
b) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
c) wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
d) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
e) przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
f) przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
g) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,
h) przyjmowanie oświadczeń o wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego,
i) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
j) wpisywanie treści zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnego,
k) wydawanie decyzji w sprawie sprostowania i uzupełniania aktów stanu cywilnego,
l) wydawanie decyzji w sprawie zmian imion i nazwisk,
2) w zakresie wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenia niezbędnej dokumentacji,
3) w zakresie ewidencji ludności:
a) prowadzenie kart ewidencyjno – adresowych w formie elektronicznej,
b) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,
c) udzielanie informacji adresowych,
d) sporządzanie wykazu dzieci dla potrzeb szkół i przedszkoli,
e) wymeldowywanie z urzędu,
f) współpraca z systemami nadrzędnymi - Centralnym Bankiem Danych, Krajowym Rejestrem Karnym,
4) prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
5) współudział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu wyborów i referendów,
6) wynikające z przepisów prawa o zgromadzeniach i zbiórkach publicznych,
7) prowadzenie ewidencji pracowników podlegających powszechnemu obowiązkowi wojskowemu,
8) sporządzanie zeznań świadków w sprawie zaliczenia lat pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym,
9) w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych jako zadania zlecone ustawowo:
a) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
b) udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej,
c) rozpatrywanie wniosków o uznaniu żołnierzy za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
d) rozpatrywanie wniosków żołnierzy rezerwy, którzy odbyli ćwiczenia wojskowe o wypłacie świadczeń pieniężnych,
e) sporządzanie planów świadczeń osobistych i rzeczowych,
f) wyszukiwanie oraz dokonywanie oględzin nieruchomości i rzeczy ruchomych, które mogą być przedmiotem świadczeń,
g) wydawanie decyzji nakładających obowiązek świadczenia osobistego i rzeczowego oraz wezwań do wykonywania tego obowiązku,
h) opracowywanie planów akcji kurierskiej,
i) wydawanie decyzji na kurierów,
j) utrzymywanie stałego kontaktu z podmiotami wykonującymi zadania na potrzeby obrony państwa (WKU, Policja, Straż Pożarna),
k) sporządzanie planów operacyjnych funkcjonowania gmin, w uzgodnieniu z wojewodą,
l) organizowanie szkoleń obronnych w samorządzie gminnym,
m) informowanie komendanta WKU o okolicznościach mających wpływ na reklamowanie osób od pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
n) prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych w tym również kancelarii tajnej,
o) tworzenie formacji OC, terenowych oddziałów i samodzielnych pododdziałów ratowniczych ratownictwa ogólnego oraz pododdziałów służb obrony cywilnej,
p) wyrażanie zgody na tworzenie formacji w zakładach pracy lub zarządzanie ich tworzenia,
q) powoływanie komendantów OC,
r) organizacja i planowanie w zakresie OC,
s) zabezpieczenie materialno - techniczne i inżynieryjno - techniczne,
t) gospodarka finansowa w zakresie OC,
u) ostrzeganie i alarmowanie ludności,
v) opracowywanie gminnego planu reagowania kryzysowego,
10) zapewnienie obsługi kancelaryjno – biurowej Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.”
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
inż. Jerzy Wasiluk
Metryka strony