Regulamin Organizacyjny Urzędowi Gminy Czyże

 Zarządzenie Nr 128/06

Wójta Gminy Czyże

z dnia 01 marca 2006 r.

w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Czyże

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441) zarządzam, co następuje:

§ 1. Nadać Regulamin Organizacyjny Urzędowi Gminy Czyże stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wdrożenie w życie postanowień Regulaminu Organizacyjnego Urzędu powierzam Sekretarzowi Gminy.

§ 3. Traci moc Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Czyże nadany zarządzeniem
Nr 5/03 Wójta Gminy Czyże z dnia
17 stycznia 2003 r., zmieniony zarządzenieniami:
Nr 35/03 z dnia
29 września 2003 r., Nr 51/04 z dnia 19 kwietnia 2004 r. i Nr 15/04 z dnia
01 września 2004 r.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt

inż. Jerzy Wasiluk

 

Załącznik 

                                                                                                                                                                                                       do zarządzenia Nr 128/06

                                                                                                                                                                                                      Wójta Gminy Czyże

                                                                                                                                                                                                      z dnia 1 marca 2006 r.

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Czyże

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy, zwany w treści "Regulaminem" określa:

1) zasady kierowania Urzędem,

2) organizację wewnętrzną Urzędu,

3) zakres działania poszczególnych stanowisk pracy,

4) zasady postępowania przy opracowywaniu projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę i Wójta Gminy,

5) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg i wniosków obywateli

6) organizację działalności kontrolnej w Urzędzie,

7) zasady dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych,

8) zasady podpisywania pism i decyzji.

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o Gminie, Radzie, Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Urzędzie - należy przez to odpowiednio rozumieć: Gminę Czyże, Radę Gminy Czyże, Urząd Gminy Czyże; Wójta, Sekretarza i Skarbnika Gminy Czyże.

§ 3. Urząd jest aparatem pomocniczym Wójta.

Rozdział II

Zasady kierowania Urzędem

§ 4. 1. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza i Skarbnika.

2. Wójt reprezentuje Gminę za zewnątrz i odpowiada za funkcjonowanie Urzędu.

§ 5. Wójt jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 6. 1. Do zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności:

1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy,

2) reprezentowanie gminy,

3) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami gminy,

4) nadzorowanie realizacji budżetu gminy,

5) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy (art. 46 ust. 1),

6) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy,

7) kierowanie działalniami prowadzącymi do zapobieżenia skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia,

8) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,

9) nawiązywanie, rozwiązywanie i dokonywanie zmian w stosunku pracy pracowników samorządowych oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego,

10) występowanie do Rady z wnioskami w sprawie powoływania i odwoływania Sekretarza i Skarbnika,

11) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

12) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

13) podejmowanie działań warunkujących sprawne działanie Urzędu, w tym terminowe załatwianie spraw mieszkańców,

14) podejmowanie działań warunkujących wewnętrzną i zewnętrzną kontrolę działań poszczególnych stanowisk pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,

15) podejmowanie działań warunkujących bieżącą kontrolę wykonywania uchwał Rady, skarg i wniosków obywateli.

2. Wójtowi podlegają bezpośrednio następujące stanowiska pracy:

1) organizacyjnych, kadrowych, pozamilitarnych przygotowań obronnych oraz kancelarii tajnej,

2) Urząd stanu cywilnego,

3) pracownicy obsługi:

a) pracownik gospodarczy,

b) kierowca (2 etaty),

c) opiekun dzieci (2 osoby po 5/8 etatu).

§ 7. 1. Sekretarz zajmuje się sprawami organizacji Urzędu, planowania pracy oraz obsługi interesantów.

2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

1) zapewnienie warunków organizacyjnych umożliwiających sprawne wykonywanie zadań przez Radę i Urząd,

2) kompletowanie i uzupełnianie zbiorów Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich i innych powszechnie obowiązujących przepisów i aktów prawnych oraz przekazywanie ich zainteresowanym pracownikom,

3) nadzór nad przygotowywaniem przez samodzielne stanowiska pracy projektów aktów prawnych gminy,

4) prowadzenie kontroli wewnętrznej,

5) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr Urzędu,

6) ustalanie zakresów czynności pracowników Urzędu,

7) rozstrzyganie spraw kompetencyjnych pomiędzy pracownikami,

8) planowanie kosztów utrzymania Urzędu i rozliczanie wydatków przewidzianych na ten cel w budżecie,

9) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców,

10) nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,

11) nadzór nad stosowaniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz przepisów Unii Europejskiej w zakresie procedur przetargowych,

12) nadzorowanie prac związanych z przygotowywaniem projektów strukturalnych,

13) koordynowanie i organizowanie prac związanych z przeprowadzaniem wyborów powszechnych, referendów i spisów,

14) nadzorowanie i koordynowanie spraw związanych z Biuletynem Informacji Publicznej,

15) wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie udzielenia informacji,

16) wdrażanie w urzędzie Elektronicznego Obiegu Dokumentów,

17) stwierdzanie zgodności z oryginałem wszelkich dokumentów

18) dbanie o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenia.

3. Sekretarz jest pełnomocnikiem informacji niejawnych.

4. Sekretarz jest szefem Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego.

5. Sekretarzowi Gminy podlegają bezpośrednio następujące stanowiska pracy:

1)       gospodarki gruntami, mienia komunalnego i drogownictwa, ochrony środowiska i przeciwpożarowych,

2)       planowania przestrzennego, inwestycji, rozwoju gospodarczego i pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych,

3)       stanowisko pracy do spraw oświaty, promocji gminy i informacji o Unii Europejskiej.

§ 8. 1. Skarbnik zapewnia prawidłową gospodarkę finansową Gminy i jako główny księgowy budżetu realizuje wynikające z tego tytułu zadania określone w odrębnych przepisach.

2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

1) kontrasygnata oświadczeń woli składanych w imieniu gminy jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,

2) udział w opracowywaniu projektu budżetu gminy i jego zmian,

3) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu i opracowywaniem analiz i sprawozdań w tym zakresie,

4) ewidencji księgowej operacji gospodarczych organu,

5) kierowanie rachunkowością Urzędu,

6) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

7) dokonywanie kontroli finansowej.

3. Skarbnikowi podlegają bezpośrednio następujące stanowiska pracy:

8) księgowości budżetowej (2 stanowiska),

9) obsługi kasowej,

10) wymiaru podatków i opłat,

11) księgowości podatkowej.

Rozdział III

Organizacja urzędu

§ 9. Strukturę organizacyjną Urzędu tworzą samodzielne stanowiska pracy.

§ 10. W skład Urzędu wchodzą następujące stanowiska pracy, które przy znakowaniu spraw posługują się symbolami:

1) Wójt,

2) Sekretarz Gminy - S,

3) Skarbnik Gminy - SK,

4) Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych, pozamilitarnych ogniw obronnych oraz kancelarii tajnej - Or,

5) Stanowisko pracy do spraw księgowości budżetowej (2 osoby) - KB,

6) Stanowisko pracy do spraw obsługi kasowej - OK,

7) Stanowisko pracy do spraw wymiaru podatków i opłat - WP, ŚR,

8) Stanowisko pracy do spraw księgowości podatkowej - KP,

9) Stanowisko pracy do spraw planowania przestrzennego, inwestycji, rozwoju gospodarczego i pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych - PP,

10) Urząd Stanu Cywilnego - USC, RG,

11) Stanowisko pracy do spraw oświaty, promocji gminy i informacji o Unii Europejskiej - PG,

12) Stanowisko pracy do spraw gospodarki gruntami, mienia komunalnego i drogownictwa, ochrony środowiska oraz przeciwpożarowych - GG,

13) Pracownicy obsługi:

a) pracownik gospodarczy,

b) kierowca (2 etaty),

c) opiekun dzieci (2 osoby po 5/8 etatu).

§ 11. Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu.

Rozdział IV

Zakres działania poszczególnych stanowisk pracy

§ 12. Do wspólnych zadań wszystkich stanowisk pracy Urzędu należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w szczególności:

1) przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta,

2) sporządzanie okresowych sprawozdań, analiz i informacji dla potrzeb Rady i jej organów oraz Wójta,

3) sporządzanie sprawozdawczości na potrzeby GUS, Wojewody, Urzędu Marszałkowskiego, Starostwa,

4) opracowywanie założeń polityki społeczno - gospodarczej gminy,

5) opracowywanie propozycji do projektu budżetu oraz sprawozdań z jego wykonania,

6) realizacja dochodów budżetowych,

7) dokonywanie wydatków budżetowych w granicach kwot określonych w budżecie,

8) współdziałanie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań gminy,

9) współdziałanie w zakresie wykonywanych zadań z innymi stanowiskami pracy Urzędu,

10) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski Komisji, interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia posłów i senatorów,

11) rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków,

12) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,

13) prowadzenie postępowania egzekucyjnego,

14) prowadzenie zbioru przepisów i aktów prawnych dotyczących zakresu czynności, a także ich ciągłe aktualizowanie,

15) usprawnienie organizacji, metod i form pracy,

16) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi powiatowej administracji zespolonej,

17) przestrzeganie i stosowanie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,

18) wytwarzanie na bieżąco informacji dla potrzeb Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej,

19) wprowadzenie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej oraz określenie rzeczywistego czasu udostępniania informacji w Biuletynie

§ 13. Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych, pozamilitarnych ogniw obronnych oraz kancelarii tajnej, do którego zakresu działania należy w szczególności:

1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,

2) organizowanie szkoleń i doskonalenia pracowników,

3) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,

4) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,

5) przygotowywanie świadectw pracy,

6) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,

7) kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych,

8) prowadzenie ewidencji pracowników podlegających powszechnemu obowiązkowi wojskowemu,

9) prowadzenie dokumentacji związanej z dyscypliną pracy w Urzędzie,

10) wystawianie delegacji służbowych,

11) obsługa techniczna narad pracowniczych,

12) techniczno - organizacyjne zabezpieczanie stałych i doraźnych dyżurów zarządzanych przez Wójta,

13) opracowywanie projektów aktów prawnych regulujących organizację i funkcjonowanie Urzędu,

14) prowadzenie rejestru skarg , wniosków i listów wpływających do Urzędu,

15) przygotowywanie i obsługa spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta,

16) prowadzenie kancelarii Urzędu i sekretariatu Wójta, w tym przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,

17) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem,

18) zapewnienie prawidłowej informacji w pomieszczeniach biurowych,

19) sporządzanie zeznań świadków w sprawie zaliczenia lat pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym,

20) realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,

21) prenumerowanie czasopism i dzienników urzędowych,

22) zaopatrzenie Urzędu w niezbędny sprzęt, wyposażenie, w tym materiały kancelaryjne, druki i formularze,

23) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,

24) w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych jako zadania zlecone ustawowo:

a) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

b) udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu poboru wojskowego,

c) rozpatrywanie wniosków o uznaniu żołnierzy za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,

d) rozpatrywanie wniosków żołnierzy rezerwy, którzy odbyli ćwiczenia wojskowe o wypłacie świadczeń pieniężnych.

e) sporządzanie planów świadczeń osobistych i rzeczowych,

f) wyszukiwanie oraz dokonywanie oględzin nieruchomości i rzeczy ruchomych, które mogą być przedmiotem świadczeń,

g) wydawanie decyzji nakładających obowiązek świadczenia osobistego i rzeczowego oraz wezwań do wykonywania tego obowiązku,

h) opracowywanie planów akcji kurierskiej,

i) wydawanie decyzji na kurierów,

j) utrzymywanie stałego kontaktu z podmiotami wykonującymi zadania na potrzeby obrony państwa (WKU, Policja, Straż Pożarna),

k) sporządzanie planów operacyjnych funkcjonowania gmin, w uzgodnieniu z wojewodą,

l) organizowanie szkoleń obronnych w samorządzie gminnym,

m) informowanie komendanta WKU o okolicznościach mających wpływ na reklamowanie osób od pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

n) prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych w tym również kancelarii tajnej,

o) tworzenie formacji OC, terenowych oddziałów i samodzielnych pododdziałów ratowniczych ratownictwa ogólnego oraz pododdziałów służb obrony cywilnej,

p) wyrażanie zgody na tworzenie formacji w zakładach pracy lub zarządzanie ich tworzenia,

q) powoływanie komendantów OC,

r) organizacja i planowanie w zakresie OC,

s) zabezpieczenie materialno - techniczne i inżynieryjno - techniczne,

t) gospodarka finansowa w zakresie OC,

u) ostrzeganie i alarmowanie ludności,

v) opracowywanie gminnego planu reagowania kryzysowego,

25) zapewnienie obsługi kancelaryjno – biurowej Gminnego Zespołu Reagowania.

§ 14. Stanowisko pracy do spraw księgowości budżetowej (2 etaty) wykonuje zadania w zakresie:

1) sporządzania list płac pracowników oraz zasiłków z ubezpieczenia społecznego na podstawie dokumentacji źródłowej,

2) rejestrowania i wyrejestrowywania osób zatrudnionych w ZUS ,

3) prowadzenia bieżącej ewidencji analitycznej poszczególnych pracowników, zleceniobiorców oraz ewidencji wypłat zasiłków z ubezpieczenia społecznego,

4) rozliczania składek ZUS, składek na ubezpieczenie zdrowotne i na Fundusz Pracy oraz terminowego sporządzania deklaracji i przelewów,

5) prowadzenia całokształtu spraw związanych z prawidłowym naliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz terminowego odprowadzania i deklarowania na rzecz Urzędu Skarbowego,

6) prowadzenia rejestru zakupu i sprzedaży VAT oraz terminowego przekazywania podatku do Urzędu Skarbowego,

7) sprawdzania wszystkich dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno - rachunkowym oraz ich klasyfikowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie klasyfikacji budżetowej i zasadami rachunkowości,

8) prowadzenia kont analitycznych i syntetycznych dla obsługi budżetu i jednostki zgodnie z zasadami rachunkowości i obowiązującą klasyfikacją budżetową,

9) sporządzania przelewów dotyczących zobowiązań Urzędu na podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych dowodów źródłowych,

10) dokonywania zwrotów mylnie wypłaconych kwot do właściwych jednostek,

11) kompletowania bieżących dowodów finansowo - księgowych w porządku systematycznym i chronologicznym,

12) przygotowywania materiałów do sporządzania projektu budżetu gminy w zakresie dochodów i wydatków,

13) weryfikacji planów finansowych jednostek budżetowych,

14) bieżącej analizy budżetu oraz kontroli przestrzegania dyscypliny budżetowej,

15) sporządzania okresowych sprawozdań budżetowych z dochodów i wydatków w terminach i na zasadach określonych w przepisach odrębnych,

16) prowadzenia ewidencji środków trwałych, innych środków rzeczowych i ewidencji pozabilansowej,

17) prowadzenia ksiąg inwentarzowych wyposażenia, księgozbiorów bibliotecznych oraz środków trwałych, dokonywanie okresowych uzgodnień stanów z osobami materialnie odpowiedzialnymi za majątek gminy,

18) rozliczania rocznych i okresowych inwentaryzacji majątku trwałego i obrotowego poszczególnych jednostek zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną,

19) prowadzenia obsługi finansowo – księgowej Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,

20) ewidencji księgowej operacji gospodarczych jednostek budżetowych,

21) przygotowania projektów dokumentów dotyczących ustalenia wysokości czynszu za lokale mieszkaniowe,

22) naliczania czynszów oraz prowadzenie ewidencji dokonanych wpłat,

23) realizacja zadań wynikających z wyroków sądowych,

§ 15. Stanowisko pracy do spraw obsługi kasowej wykonuje zadania w zakresie:

1) prowadzenia obsługi kasowej Urzędu,

2) spraw związanych z umarzaniem odsetek za zwłokę, odraczaniem terminów płatności, rozkładaniem zobowiązań podatkowych na raty, opłaty prolongacyjnej,

3) prowadzenia zakupu i sprzedaży znaków opłaty skarbowej i innych druków płatniczych,

4) realizacji zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej,

5) zaopatrzenia w druki ścisłego zarachowania i prowadzenia ich ewidencji,

6) prowadzenia ewidencji analitycznej "Rozrachunki z tytułu zaliczek",

7) prowadzenia archiwum zakładowego i przekazywania akt do archiwum państwowego,

8) kompletowanie akt i przygotowywanie decyzji w sprawach ulg uznaniowych w podatkach lokalnych,

9) kompletowanie akt i przygotowywanie decyzji w sprawach umarzania zaległości podatkowych.

§ 16. Stanowisko pracy do spraw wymiaru podatków i opłat wykonuje zadania w zakresie:

1) dokonywania wymiaru podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnych,

2) ustalania podatku od środków transportowych, podatku od posiadania psów, opłaty targowej i prowadzenia urządzeń ewidencyjno księgowych w tym zakresie,

3) rozpatrywania odwołań i skarg w sprawach wymiarów podatków i opłat,

4) prowadzenia dokumentacji wymiarowej, rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,

5) prowadzenia i przechowywania oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,

6) przeprowadzania odrębnych kontroli w zakresie podatku rolnego, od nieruchomości, leśnego,

7) sporządzania danych do sprawozdawczości budżetowej, w tym również w zakresie skutków ustawowych ulg i zwolnień, określonych w ustawie o podatku rolnym, o lasach oraz skutków obniżenia górnych stawek podatku od nieruchomości,

8) kompletowania akt i przygotowywanie decyzji w sprawach stosowania ulg i zwolnień ustawowych,

9) przygotowywania zaświadczeń o stanie majątkowym,

10) przygotowywania zaświadczeń o okresach składkowych z tytułu ubezpieczenia społecznego rolników,

11) przygotowywania zaświadczeń uprawniających do otrzymywania bonów paliwowych,

12) realizacji zadań wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej.

§ 17. Stanowisko pracy do spraw księgowości podatkowej realizuje zadania w zakresie:

1) prowadzenia urządzeń ewidencyjno - księgowych dotyczących podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości,

2) prowadzenia dzienników obrotów podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości,

3) egzekwowania należności w terminie, wysyłania upomnień, naliczania odsetek za zwłokę oraz windykacji zaległości podatkowych,

4) prowadzenia ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,

5) rozliczania i kontroli rachunkowej sołtysów i inkasentów z pobranych podatków i opłat,

6) przygotowywania i obliczania wynagrodzenia za inkaso,

7) sporządzania sołtysom list wypłat prowizji za inkaso podatków,

8) prowadzenia zabezpieczeń hipotecznych,

9) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu lub wysokości zaległości podatkowych.

§ 18. Stanowisko pracy do spraw planowania przestrzennego, inwestycji, rozwoju gospodarczego i pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych wykonuje zadania w zakresie:

1) przygotowywania materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego,

2) koordynacji i obsługi działań związanych z uzgodnieniem projektu planu oraz wprowadzanie zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

3) przechowywania planu zagospodarowania przestrzennego oraz przygotowywania zaświadczeń, odpisów i wyrysów na jego podstawie,

4) przygotowywania materiałów niezbędnych do opracowania lub aktualizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

5) przekazywania Wojewodzie i Staroście kopii uchwalonych planów zagospodarowania przestrzennego,

6) przygotowywania analizy wniosków w sprawie: sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

7) przygotowywania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

8) prowadzenia rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

9) prowadzenia spraw inwestycyjnych gminy,

10) sprawowania opieki nad cmentarzami i miejscami opieki narodowej,

11) sprawowania opieki nad zabytkami i współdziałania w tym zakresie z wojewódzkim konserwatorem zabytków,

12) prowadzenia ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do zabytków kultury,

13) opracowywania rocznych planów zamówień publicznych,

14) prowadzenia spraw związanych z rozwojem gospodarczym gminy, w tym przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowywania strategii rozwoju gminy,

15) przygotowywania projektów w celu pozyskania zewnętrznych środków finansowych,

16) sporządzanie harmonogramów płatności, prowadzenie sprawozdawczości oraz przygotowywanie wniosków o płatność w zakresie inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych,

17) prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach w ramach informacji o środowisku i jego ochronie.

§ 19. Urząd Stanu Cywilnego wykonuje zadania:

1) Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, a w szczególności:

a) prowadzenia ksiąg stanu cywilnego i rejestracji stanu cywilnego,

b) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,

c) wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,

d) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

e) przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,

f) przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

g) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,

h) przyjmowanie oświadczeń o wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego.

2) w zakresie wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenia niezbędnej dokumentacji,

3) w zakresie ewidencji ludności:

a) prowadzenie kart ewidencyjno - adresowych,

b) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,

c) udzielanie informacji adresowych,

d) sporządzania wykazu dzieci dla potrzeb szkół i przedszkoli,

e) wymeldowywanie z urzędu,

f) współpraca z systemami nadrzędnymi - Centralnym Bankiem Danych, Krajowym Rejestrem Karnym.

4) prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

5) współudział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu wyborów i referendów,

6) wynikające z przepisów prawa o zgromadzeniach i zbiórkach publicznych,

7) w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,

8) w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym,

9) obsługa merytoryczna, organizacyjno - techniczna Rady, Komisji Rady, w tym sporządzanie protokołów z posiedzeń,

10) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,

11) przekazywanie uchwał Rady, informacji i zgłoszonych postulatów w celu ich realizacji,

12) prowadzenie zbiorów aktów prawnych organów gminy,

13) zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu mandatu,

14) sporządzanie okresowych informacji z realizacji uchwał Rady,

15) prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków Komisji Rady,

16) przygotowywanie wyborów ławników sądów powszechnych,

17) przygotowywanie informacji o działalności Rady i jej organów,

18) wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej,

19) obsługi technicznej wyborów sołtysów oraz narad z sołtysami wsi.

§ 20. Stanowisko pracy do spraw oświaty, promocji gminy i informacji o Unii Europejskiej wykonuje zadania:

1) gromadzenie informacji o gminie i przygotowywanie materiałów promocyjnych gminy,

2) organizowanie współpracy Gminy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,

3) współpracy gminy z organami pozarządowymi,

4) gromadzenie materiałów o Unii Europejskiej i rozpowszechnianie informacji na temat integracji europejskiej,

5) przygotowywanie projektów o pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych,

6) przygotowywanie dokumentów dotyczących czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,

7) przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń,

8) przygotowywanie decyzji o cofnięciu lub wygaśnięciu zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

9) przygotowywanie i przekazywanie dokumentów do Krajowego Rejestru Sądowego,

10) ochrony zdrowia mieszkańców, profilaktyki i lecznictwa,

11) w zakresie oświaty, kultury, kultury fizycznej, pomocy społecznej:

a) nadzór nad działalnością szkół podstawowych i gimnazjum,

b) inicjowanie i koordynowanie działalności kulturalnej i sportowej oraz rozwój bazy sportowo - rekreacyjnej i turystycznej,

c) nadzorowanie wykorzystania dotacji przekazywanych organizacjom społecznym na realizację zadań w dziedzinie kultury, kultury fizycznej oraz turystyki,

d) organizowanie i koordynowanie imprez związanych z obchodami uroczystości państwowych i lokalnych,

e) koordynowanie imprez kulturalnych i sportowych na terenie gminy,

f) nadzór nad działalnością gminnego ośrodka pomocy społecznej,

g) prowadzenie spraw związanych z działalnością bibliotek,

12) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

13) kontaktów z potencjalnymi inwestorami na terenie gminy,

14) prowadzenie spraw dotyczących zakładania, prowadzenia i utrzymywania oddziałów przedszkolnych, publicznych szkół podstawowych i gimnazjum,

15) analizowanie sieci oddziałów przedszkolnych, szkół podstawowych i gimnazjów na terenie gminy, wnioskowanie o wprowadzenie zmian w organizacji sieci placówek oświatowych,

16) analiza arkuszy organizacyjnych gminnych placówek oświatowych,

17) proponowanie granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów,

18) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkół,

19) kompletowanie dokumentacji i przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie egzekwowania obowiązku szkolnego,

20) zapewnienie transportu i opieki nad dziećmi w czasie dowożenia,

21) przygotowanie dokumentacji dotyczącej powoływania i odwoływania dyrektorów szkół w tym również komisji konkursowej,

22) opracowania projektów zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,

23) opracowania projektów programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

§ 21. Stanowisko pracy do spraw gospodarki gruntami, mienia komunalnego i drogownictwa, ochrony środowiska oraz przeciwpożarowych wykonuje zadania w zakresie:

1) prowadzenia ewidencji pomocniczej nieruchomości mienia komunalnego w oparciu o ewidencję prowadzoną przez Starostwo Powiatowe,

2) sporządzania planów wykorzystania zasobu gminnego,

3) zbywania nieruchomości na podstawie uchwał Rady Gminy (sprzedaż, dzierżawa, trwały zarząd) w oparciu o ustawę o gospodarce nieruchomościami i Kodeks Cywilny,

4) nabywania nieruchomości do zasobu gminnego w ramach posiadanego limitu środków finansowych na ten cel,

5) prowadzenie obrotu nieruchomościami mienia komunalnego, a w szczególności :

a) zlecanie podziału gruntów i wyceny nieruchomości,

b) przygotowywanie dokumentacji koniecznych do sporządzania aktu notarialnego (dokumenty geodezyjne, odpisy ksiąg wieczystych, protokoły z przetargów lub protokoły z uzgodnień z rokowań, uzgodnień),

6) naliczania należności za nieruchomości udostępnione z zasobu gminnego, aktualizacja naliczeń oraz prowadzenie ewidencji rozliczeń dzierżawców mienia komunalnego,

7) organizowania przetargów na nieruchomości komunalne,

8) komunalizacji nieruchomości,

9) prowadzenia nazewnictwa miejscowości i numeracji porządkowej nieruchomości,

10) prowadzenia spraw związanych z regulacją granic administracyjnych gminy,

11) przygotowywania niezbędnych dokumentów i materiałów dotyczących ustalenia wysokości czynszu za lokale użytkowe,

12) prowadzenia spraw dotyczących podziału i rozgraniczenia nieruchomości,

13) ochrony gruntów rolnych i leśnych,

14) zarządzania drogami gminnymi,

15) przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy, dotyczących zaliczania dróg do poszczególnych kategorii,

16) projektowanie przebiegu dróg i ulic,

17) określania szczegółowego korzystania z dróg, w tym wykorzystania pasa drogowego na cele niekomunikacyjne,

18) koordynowania wykonywania inwestycji w zakresie drogownictwa,

19) współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie zarządzania ruchem drogowym,

20) utrzymania przystanków,

21) prowadzenia ewidencji dróg i mostów gminnych,

22) planowania i przedstawiania gminnych planów rozwoju rolnictwa w oparciu o kierunkowe założenia Rady Gminy i jej komisji,

23) podejmowania działań na rzecz intensyfikacji produkcji rolnej,

24) koordynacji produkcji nasiennej, a w szczególności współdziałanie z jednostkami obrotu rolnego w celu zapewnienia właściwej realizacji odmian roślin uprawnych zgodnych z potrzebami gminy,

25) nadzoru nad warunkami zootechnicznymi chowu i hodowli,

26) współpraca ze służbą weterynaryjną,

27) udział w komisji biegłych do wyceny zwierząt zabijanych lub padłych z powodu wystąpienia chorób zaraźliwych lub chorób zwalczanych z Urzędu,

28) współpraca i współdziałanie z sołtysami oraz jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa,

29) udział w przygotowywaniu spisów rolnych jako zadanie zlecone gminie,

30) wynikające z ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego,

31) opracowywania projektów programów ochrony środowiska oraz sporządzania raportów z ich wykonania,

32) opracowywania projektów planów gospodarki odpadami,

33) prowadzenia spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenie gminy,

34) prowadzenia spraw związanych z oświetleniem ulic i dróg na terenie gminy,

35) współpracy z operatorami w zakresie utrzymania połączeń telekomunikacyjnych,

36) zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną,

37) ochrony przeciwpożarowej:

a) nadzoru nad działalnością OSP, we współpracy z Komendą Powiatową Straży Pożarnej i Zarządem Gminnym OSP,

b) rozpatrywania wszelkich potrzeb zgłaszanych przez jednostki OSP i kierowania wniosków w tym zakresie do projektów planów budżetowych,

c) rozliczania kierowców OSP,

38) przygotowywania decyzji w sprawach usuwania drzew i krzewów,

39) naliczania opłat za korzystanie ze środowiska,

40) przygotowywania opinii w sprawie wydawania koncesji na poszukiwanie i wydobywanie kopalin,

41) ochrony przyrody, zieleni gminnej i zadrzewień.

42) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych.

43) utrzymania wysypisk śmieci.

§ 22. 1. Do czynności pracownika gospodarczego należy:

1) utrzymanie porządku i czystości budynku Urzędu Gminy i placu wokół niego,

2) wykonywanie drobnych napraw budynku urzędu,

3) utrzymanie porządku na przystankach PKS na terenie gminy,

4) wykonywanie prac porządkowych na drogach gminnych,

2. Do podstawowych obowiązków kierowcy należy:

1) sprawdzanie stanu technicznego autobusu szkolnego,

2) usuwanie usterek w ramach własnych możliwości,

3) zaopatrywanie się w paliwo, olej i części zamienne zgodnie z potrzebami,

4) wykonywanie zabiegów konserwacyjnych,

5) prowadzenie karty pojazdu, bieżące wypełnianie kart drogowych i innej dokumentacji,

6) rozliczanie się z kart drogowych i otrzymywanych materiałów pędnych, części zamiennych itp.,

7) zapewnienie bezpiecznego dowozu dzieci do szkół,

8) utrzymanie w pełnej gotowości bojowej powierzonego sprzętu jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Czyżach.

4. Do podstawowych obowiązków opiekuna dzieci należy:

1) sprawowanie opieki nad dowożonymi dziećmi,

2) utrzymanie ładu i porządku przy wsiadaniu dzieci do autobusu, wysiadaniu z autobusu oraz zajmowaniu miejsc przez dzieci w autobusie,

3) zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się uczniów w czasie przejazdu autobusem oraz w czasie oczekiwania na pojazd,

4) zapewnienie bezpieczeństwa dla dowożonych dzieci,

5) ścisła współpraca z kierowcą przy dowożeniu dzieci do szkół,

6) utrzymanie ładu i porządku w budynku Urzędu Gminy.

Rozdział V

Zasady ogólne podpisywania dokumentów i korespondencji Urzędu

§ 23. Do podpisu Wójta zastrzeżone są:

1) pisma w sprawach należących do jego kompetencji stosownie do ustalonego podziału zadań,

2) wnioski o nadanie odznaczeń,

3) odpowiedzi na wystąpienia RIO, NIK i Prokuratury,

4) wystąpienia kierowane do Wojewody oraz instytucji państwowych szczebla centralnego,

5) odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych,

6) decyzje w sprawach osobowych pracowników Urzędu.

§ 24. Skarbnik i Sekretarz podpisują pisma w sprawach należących do ich właściwości zgodnie z dokonanym podziałem zadań, nie zastrzeżonych do podpisu Wójta.

§ 25. Pracownicy Urzędu, w sprawach należących do ich właściwości i działając w ramach udzielonych przez Wójta upoważnień, podpisują:

1) pisma nie zastrzeżone do podpisu Wójta,

2) decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej i inne pisma wynikające z postępowania administracyjnego, przewidziane w KPA.

§ 26. Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej i rzeczowym wykazie akt.

Rozdział VI

Organizacja i prowadzenie działalności  kontrolnej.

§ 27. System kontroli obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.

§ 28. 1. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie wykonują:

a) Sekretarz,

b) Skarbnik.

2. Przedmiotem kontroli wewnętrznej jest funkcjonowanie Urzędu, a w szczególności:

1) przestrzeganie dyscypliny pracy,

2) terminowość załatwiania spraw,

3) wykonywanie czynności techniczno - kancelaryjnych i prowadzenie dokumentacji biurowej,

4) przestrzeganie przepisów KPA i przepisów prawa materialnego przy załatwianiu spraw,

5) załatwianie skarg i wniosków,

6) prowadzenie archiwum zakładowego,

7) prawidłowość gospodarowania finansami publicznymi.

§ 29. 1. Kontrolę wewnętrzną należy łączyć z instruktażem.

2. Instruktaż polega na udzielaniu osobom kontrolowanym wyjaśnień i wskazówek w zakresie sposobu załatwiania spraw, prowadzenia dokumentacji oraz stosowania przepisów prawa.

§ 30. 1. Skarbnik prowadzi kontrole finansowe w jednostkach powiązanych z budżetem gminy.

2. Stanowiska pracy prowadzą kontrolę zewnętrzną w stosunku do jednostek wymienionych w zadaniach szczegółowych.

§ 31. 1. Kontrola zewnętrzna realizowana jest na podstawie rocznych planów zatwierdzonych przez Wójta.

2. Roczne plany kontroli wewnętrznej opracowuje Sekretarz.

§ 32. Kontrole mogą być prowadzone w formie kontroli:

1) kompleksowej, obejmującej badanie całokształtu działalności kontrolowanego stanowiska lub jednostki,

2) problemowej, obejmującej badanie wybranych zagadnień z działalności stanowiska lub jednostki,

3) doraźnej, wynikającej z potrzeby pilnego zbadania nagłych zdarzeń,

4) sprawdzającej sposób wykonania zaleceń pokontrolnych i rzetelność udzielonej odpowiedzi o sposobie wykonania.

§ 33. 1. Do przeprowadzenia kontroli zewnętrznej uprawnia imienne upoważnienie wystawione przez Wójta.

2. Rejestr upoważnień do kontroli prowadzi Sekretarz.

§ 34. 1. Kontrolujący sporządza z ustaleń kontroli protokół.

2. Protokół kontroli powinien zawierać:

1) nazwę jednostki kontrolowanej oraz imię i nazwisko kierownika tej jednostki,

2) imię i nazwisko kontrolującego oraz datę i numer upoważnienia do kontroli,

3) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,

4) określenie tematu (przedmiotu kontroli),

5) ustalenia kontroli (fakty kontrolne),

6) wyszczególnienie załączników,

7) pouczenie,

8) miejsce i datę sporządzenia protokołu oraz podpisy kontrolującego i kierownika jednostki kontrolowanej.

3. Kontrole wewnętrzne odnotowywane są w książce kontroli.

§ 35. 1. Na podstawie protokołu, kontrolujący opracowuje projekt wystąpienia pokontrolnego, które powinno zawierać:

1) opis stwierdzonych nieprawidłowości,

2) zalecenia pokontrolne,

3) termin wykonania zaleceń i powiadomienie o sposobie ich realizacji.

2. Wystąpienie pokontrolne podpisuje Wójt.

§ 36. Koordynatorem działalności kontrolnej w Urzędzie jest Sekretarz.

Rozdział VII

Zasady postępowania przy opracowywaniu projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę i Wójta.

§ 37. 1. Projekty aktów prawnych Rady i Wójta opracowują samodzielne stanowiska pracy i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych.

2. Projekty uchwał przeznaczone do rozpatrzenia przez Radę wymagają uzgodnienia z osobą nadzorującą i uzyskania jej pisemnej akceptacji.

§ 38. Przy opracowywaniu projektów aktów prawnych należy przestrzegać następujących zasad:

1) akt prawny nie może zawierać postanowień wykraczających poza granice upoważnienia ustawowego, a także nie może wkraczać w sferę spraw zastrzeżonych do kompetencji innych organów,

2) układ aktu prawnego powinien być przejrzysty,

3) dla oznaczenia jednostkowych pojęć należy używać określeń stosowanych w obowiązującym ustawodawstwie,

4) redakcja aktu prawnego powinna odpowiadać zasadom legislacji.

§ 39. 1. Projekt aktu prawnego przed wniesieniem pod obrady Rady powinien być uzgodniony:

1) ze Skarbnikiem, jeżeli dotyczy zadań budżetowych lub może spowodować inne skutki finansowe,

2) z Sekretarzem w zakresie spraw organizacyjnych oraz pod względem formalno - prawnym i redakcyjnym,

3) z innymi stanowiskami pracy lub jednostkami organizacyjnymi, jeżeli nakłada na nie zadania i obowiązki.

2. Po dokonaniu uzgodnień i uzyskaniu opinii prawnej, projekty wraz z wnioskami uzasadniającymi ich podjęcie przedkładane są Radzie za pośrednictwem stanowiska pracy do spraw obsługi rady gminy.

5. Uzasadnienie projektu aktu prawnego powinno zawierać stan faktyczny sprawy, różnice między stanem obecnym a proponowanym oraz skutki, w tym finansowe projektowanego rozstrzygnięcia.

§ 40. 1. Wójt wydaje zarządzenia.

2. Do opracowania aktów prawnych Wójta mają odpowiednie zastosowanie zasady zawarte w niniejszym rozdziale.

Rozdział VIII

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji, skarg i wniosków.

§ 41. 1. Wójt przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach 1000 - 1600.

2. Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, obywatele są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

3. Rejestr przyjętych interesantów w sprawach skarg i wniosków prowadzi sekretariat Wójta.

§ 42. 1. Skarbnik, Sekretarz i pozostali pracownicy Urzędu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie, w godzinach pracy Urzędu.

2. Skargi i wnioski wnoszone telefonicznie lub ustnie przyjmuje się do protokołu.

§ 43. 1. Rejestr petycji, skarg i wniosków prowadzi stanowisko pracy do spraw organizacyjnych, kadrowych i bhp.

2. Po zarejestrowaniu w rejestrze, petycje, skargi i wnioski przekazywane są właściwym stanowiskom pracy do rozpatrzenia i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

3. Odpowiedzi na skargi podpisuje Wójt.

§ 44. 1. Skargi na Wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, po zarejestrowaniu w rejestrze, przekazywane są Przewodniczącemu Rady Gminy celem przedstawienia do rozpatrzenia przez Radę.

2. Do skarg, o których mowa w ust. 1, załącza się pisemne wyjaśnienie Wójta lub kierownika gminnej jednostki organizacyjnej na okoliczność zarzutów podnoszonych w skardze.

§ 45. 1. Pracownicy Urzędu są odpowiedzialni za wszechstronne badanie spraw podnoszonych w petycjach, skargach i wnioskach oraz terminowe udzielanie odpowiedzi.

2. Odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski podpisują:

1) Wójt - w sprawach dotyczących zadań lub działalności Sekretarza i Skarbnika,

2) Sekretarz - w sprawach dotyczących pracowników i funkcjonowania Urzędu.

3. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków koordynuje Sekretarz.

Rozdział IX

Zasady dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu

§ 46. 1. Pracownik mianowany Urzędu podlega okresowym ocenom kwalifikacyjnym.

2. Oceny dokonuje zespół w składzie 3 osób powołany przez Wójta.

3. Ocena nie może być dokonana rzadziej, niż co 2 lata.

4. Pierwsza ocena dokonywana jest po roku od uzyskania aktu mianowania.

5. Pracownik, który otrzymał ocenę ujemną, następnej ocenie musi być poddany po upływie 6 miesięcy, nie później jednak, niż po upływie 9 miesięcy.

§ 47. 1. Ocena dokonywana jest z zastosowaniem następujących kryteriów:

1) przygotowania zawodowego do zajmowanego stanowiska,

2) umiejętności organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,

3) jakości i terminowości wykonywania powierzonych zadań,

4) zdyscyplinowania, obowiązkowości i odpowiedzialności za wykonywaną pracę,

5) inicjatywy i samodzielności w pracy,

6) przestrzegania prawa przy załatwianiu spraw,

7) umiejętności w kontaktach z przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami i interesantami.

2. Stosuje się następującą skalę ocen:

1) bardzo dobra

2) dobra

3) zadowalająca

4) ujemna.

3. Treść oceny kwalifikacyjnej podaje się w formie pisemnej do wiadomości pracownika.

§ 48. 1. Pracownikowi przysługuje prawo wniesienia odwołania od otrzymania oceny w terminie 7 dni od zapoznania się z jej treścią.

2. Odwołanie rozpatruje Wójt.

6. Decyzja Wójta w sprawie utrzymania lub zmiany oceny jest ostateczna.

§ 49. Okresowe oceny kwalifikacyjne przechowywane są w aktach osobowych pracowników.

Rozdział X

Postanowienia końcowe

§ 50. 1. Regulamin podlega wyłożeniu do publicznego wglądu w Urzędzie Gminy.

2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do zapoznania się z treścią regulaminu i przestrzegania jego postanowień.

§ 51. Zmiany regulaminu organizacyjnego następują w trybie przewidzianym dla jego ustalenia.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Czyże

Wytwarzający/odpowiadający: Zenaida Gierasimiuk

Wprowadzający: Zenaida Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2006-04-08

Data modyfikacji: 2006-05-23

Opublikował: Zenaida Gierasimiuk

Data publikacji: 2006-04-08