Protokół Nr 20/09 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska
PROTOKÓŁ Nr 20/09
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska, Komisji Budżetu, Finansów i Spraw Społecznych i Komisji Rewizyjnej w dniu
7 lipca 2009 roku.
I. W posiedzeniu udział wzięli:
1. Członkowie Komisji Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska – obecnych 5 członków
- Frankowski Sławomir – przewodniczący
- Tychoniuk Andrzej – członek
- Romaniuk Anna - członek
- Jednoczko Wiera – członek
- Jolanta Jakoniuk
2. Członkowie Komisji Budżetu, Finansów i Spraw Społecznych – obecnych 5 członków
- Eugeniusz Zabrocki - przewodniczący
- Topolewski Anatol – wiceprzewodniczący
- Kupryjanowicz Mikołaj – członek
- Pietruczuk Jerzy- członek
– Iwaniuk Eugeniusz- członek
3. Członkowie Komisji Rewizyjnej – obecnych 4 członków
- Gawryluk Krystyna – przewodnicząca
- Kuprianowicz Bazyl – v-ce przewodniczący
- Gawryluk Bazyli – członek
- Chilimoniuk Andrzej – członek
4. Goście zaproszeni:
- Jakimiuk Walentyna – Przewodnicząca Rady Gminy
- inż. Jerzy Wasiluk – Wójt Gminy
- Maria Konach – Skarbnik
- Zenaida Gierasimiuk – Sekretarz Gminy
II. Porządek dzienny:
1. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a) wyrażenia opinii dotyczącej zmiany nazwy miejscowości
2. Sprawy bieżące.
Wspólne posiedzenie Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska, Komisji Budżetu, Finansów i Spraw Społecznych i Komisji Rewizyjnej otworzyła o godz. 900 przewodniczący Komisji Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska – Sławomir Frankowski.
Na wstępie zapoznał zebranych z proponowanym porządkiem dziennym i zapytała czy są propozycje zmian, czy porządek zostanie przyjęty w wersji jaką otrzymali członkowie komisji w zaproszeniu.
Do porządku obrad zgłosiła Skarbnik wprowadzenie projektu uchwały- zmiany w budżecie gminy na 2009 rok.
Porządek obrad po zmianach:
1. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a) wyrażenia opinii dotyczącej zmiany nazwy miejscowości,
b) zmiany w budżecie gminy na 2009 rok
2. Sprawy bieżące.
Ad. 1 a)
Realizując pierwszy punkt porządku dziennego głosu udzielono Sekretarz Gminy, która przedstawiła projekt uchwały wyrażenia opinii dotyczącej zmiany nazwy miejscowości.
Uwag nie zgłoszono.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 członków Komisji.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 14 członków, wstrzymało się od głosu – 0, przeciw – 0.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zmiany nazwy miejscowości -stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 1 b)
Projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie gminy na 2009 rok przedstawiła Skarbnik Gminy, informując iż na podstawie pisma Nr BF-I/0138/56/09 wprowadzono w dziale 754 środki w wysokości 10 912 zł pochodzące od Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej na zakup sprzętu do gotowości bojowej OSP Czyże i Klejniki.
Ponadto dokonano przesunięć w planie wydatków dostosowując do faktycznych potrzeb (zakup szafy do kancelarii tajnej i wykonanie przyłącza energetycznego).
Następnie zastanawiamy się nad zakupem agregatu prądotwórczego, ale to może w następnym roku. Taki agregat jest niezbędny w razie jakieś klęski, a urząd musi jakoś funkcjonować.
Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 członków Komisji. Za przyjęciem projektu głosowało 14 członków Komisji, przeciw-0, wstrzymało się od glosu-0.
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 2
W sprawach różnych głos zabrał Mikołaj Kupryjanowicz aby wystąpić z wniosek do Wojewody celem ustalenia klęski żywiołowej na terenie gminy. Wszystkie łąki są zalane nie wiadomo kiedy można będzie wjechać celem wykoszenia. Brak będzie paszy dla bydła.
W tej sprawie głos zabrał Wójt iż ogłoszenie klęski żywiołowej przez Wojewodę to będzie niemożliwe , jeżeli wystąpimy z takim pismem to się ośmieszymy, gdyż u nas nie ma żadnych poddopień budynków ani nie ma rzek, które by wylały. Postaramy się w tej sprawie coś zadziałać, zrobimy rozeznanie w całym powiecie, ale obawiam się, że niewiele możemy zadziałać.
Radny Anatol Topolewski nie działa po ostatniej burzy oświetlenie uliczne.
Jeżeli chodzi o oświetlenie uliczne zaraz Pan Bazyli Siemiacki zadzwoni do Zakładu Energetycznego i awaria zostanie usunięta.
Pan Eugeniusz Zabrocki z zapytaniem czy są naprawiane drogi po ulewach.
Wójt udzielił odpowiedzi, że drogi są sukcesywnie naprawiane.
W związku z wyczerpaniem tematów wspólne posiedzenie Komisji Budżetu, Finansów i Spraw Społecznych, Komisji Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska, Komisji Rewizyjnej zamknięto o godz. 945.
Protokołowała: Stanisława Jancewicz
Przewodniczył: Sławomir Frankowski
Metryka strony